Yardım Ritzy hakkında

BrutalAbomination

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Sercan
Cihazım
Xiaomi Mi Mix 3
Yaş
36
Konum
Bursa
Katılım
5 Mart 2019
Konular
12
Mesajlar
48
Tepkime puanı
4
Puanları
8
Yüklü Rom ve Versiyon Numarası
Global Rom
Telefon Modeli
Xiaomi Mi Mix 3
Bootloader Kilidi
Kapalı
Arkadaşlar merhaba,

1.5 ay önce Xiaomi Mi Mix 3 telefonumu çeşitli sorunlardan dolayı göndermiştim. Arkadaşlar 12 iş günü sonunda filtreler temizlendi ve güncel yazılım atıldı diye geri gönderdiler fakat sorunlar devam etmeye başladı. Artı olarak birkaç sorun daha yaşandı 4300 TL vererek aldıgım bu cihazı 5. ay sonunda bu kadar sorun olunca soğudum açıkçası ve yenisini göndermelerini istedim ve tekrar gönderdim. 22 Ekim'de ellerine geçti ve bana 01.11.2019 a kadar geri dönüş yapacaklarını ilettiler değişim adına. Bugün bekleyeceğim fakat aranacağımı sanmıyorum. Çalışanlar atarlı resmen bıkkın şekilde konuşuyorlar gayet kibar konuşmama rağmen çözüm odaklı yaklaşmıyorlar. Ritzy 'den hiç memnun değilim açıkçası. Şimdi bana bugün de geri dönmezlerse ne yapabilirim ürün değişimi ya da fatura bedeli iadesini istiyorum. Ya da bu Ritzy firmasını şikayet edebileceğim daha üst bir merci yok mu? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 

mevcetin

Mevlüt Çetin
Emekli Yönetici
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mevlüt Çetin
Cihazım
Xiaomi 13 Ultra
Meslek
Art Director
Konum
Konya
Katılım
21 Haziran 2018
Konular
162
Mesajlar
3.003
Tepkime puanı
4.186
Puanları
188
Arkadaşlar merhaba,

1.5 ay önce Xiaomi Mi Mix 3 telefonumu çeşitli sorunlardan dolayı göndermiştim. Arkadaşlar 12 iş günü sonunda filtreler temizlendi ve güncel yazılım atıldı diye geri gönderdiler fakat sorunlar devam etmeye başladı. Artı olarak birkaç sorun daha yaşandı 4300 TL vererek aldıgım bu cihazı 5. ay sonunda bu kadar sorun olunca soğudum açıkçası ve yenisini göndermelerini istedim ve tekrar gönderdim. 22 Ekim'de ellerine geçti ve bana 01.11.2019 a kadar geri dönüş yapacaklarını ilettiler değişim adına. Bugün bekleyeceğim fakat aranacağımı sanmıyorum. Çalışanlar atarlı resmen bıkkın şekilde konuşuyorlar gayet kibar konuşmama rağmen çözüm odaklı yaklaşmıyorlar. Ritzy 'den hiç memnun değilim açıkçası. Şimdi bana bugün de geri dönmezlerse ne yapabilirim ürün değişimi ya da fatura bedeli iadesini istiyorum. Ya da bu Ritzy firmasını şikayet edebileceğim daha üst bir merci yok mu? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Başvurabileceğiniz daha yüksek kurum Tüketici Hakem Heyetidir. Ritzy den cihazınızın servis belgesini isteyin, üzerinde ne zaman garantiye geldi ne yapıldı vs. bilgiler yazar. Bu belge ile başvurmanız muhtemel sonuç tarihini kısaltır. Geçmiş olsun.
 
Oyla:

BrutalAbomination

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Sercan
Cihazım
Xiaomi Mi Mix 3
Yaş
36
Konum
Bursa
Katılım
5 Mart 2019
Konular
12
Mesajlar
48
Tepkime puanı
4
Puanları
8
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Bana diyor ki çalışan arkadaş 22 ekimde gelmiş olabilir ama teknik eleman 26 sında eline almış diyor. Ee araya 29 ekim 1.5 günlük resmi tatilde girdi . Akıllarınca çakallık yapıyorlar. O zaman ben yarın arayıp servis belgesini mail olarak atmalarını ve tüketici hakem heyetine başvuracağımı ileteceğim. Peki bu Tüketici hakem heyetine online başvuru yapılıyor mu bizzat kendim mi gitmem gerekiyor?
 
Oyla:

Punch

Don't criticize something you don't understand
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Ahmet
Cihazım
Mi 11 Ultra
Konum
Timor-Leste
Katılım
2 Eylül 2019
Konular
9
Mesajlar
459
Çözümler
1
Tepkime puanı
353
Puanları
78
Bana diyor ki çalışan arkadaş 22 ekimde gelmiş olabilir ama teknik eleman 26 sında eline almış diyor. Ee araya 29 ekim 1.5 günlük resmi tatilde girdi . Akıllarınca çakallık yapıyorlar. O zaman ben yarın arayıp servis belgesini mail olarak atmalarını ve tüketici hakem heyetine başvuracağımı ileteceğim. Peki bu Tüketici hakem heyetine online başvuru yapılıyor mu bizzat kendim mi gitmem gerekiyor?
Kendiniz gitmeniz gerekiyor kanatimce cihazı değişim uygulanmazsa aynı sorun dan bir kere daha gönderminiz 3 kere aynı sorundan değişim uygulanması gerekir eğerki uygulanmazsa tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz bir dip not bırakın onlar tarihi geçirsinler arayıp sıkıştırmayın sizin için avantajdır bu
 
Oyla:

may

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Samsung
Cihazım
Galaxy
Yaş
42
Konum
Antalya
Katılım
26 Eylül 2018
Konular
18
Mesajlar
264
Tepkime puanı
48
Puanları
28
Tüketici kanunda bir mali aldıktan 6 ay içerisinde arizalanirsa değişim, para iadesi veya tamir hakkınız var. Siz burada tamiri yaptırdığınız için bu hak gitmiş gibi duruyor. Ayipli mal durumu

Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11 –
(1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.
(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.
 
Oyla:

BrutalAbomination

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Sercan
Cihazım
Xiaomi Mi Mix 3
Yaş
36
Konum
Bursa
Katılım
5 Mart 2019
Konular
12
Mesajlar
48
Tepkime puanı
4
Puanları
8
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Tahmin ettiğim gibi bugün aramadılar.Şimdi benim değişim hakkım yandı mı ? Yani değişim ya da para iadesi isteyemez miyim ?
 
Oyla:

Lisanulgayb

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Mehmet
Cihazım
Xiaomi mi8 lite
Yaş
39
Konum
Elazığ
Katılım
6 Ekim 2019
Konular
0
Mesajlar
58
Tepkime puanı
43
Puanları
18
Bana diyor ki çalışan arkadaş 22 ekimde gelmiş olabilir ama teknik eleman 26 sında eline almış diyor. Ee araya 29 ekim 1.5 günlük resmi tatilde girdi . Akıllarınca çakallık yapıyorlar. O zaman ben yarın arayıp servis belgesini mail olarak atmalarını ve tüketici hakem heyetine başvuracağımı ileteceğim. Peki bu Tüketici hakem heyetine online başvuru yapılıyor mu bizzat kendim mi gitmem gerekiyor?
E devlet üzerinden online başvuru yapabilirsiniz. Cihazda ki 6 ay içinde oluşan sorun ilk alındığında var kabul edilir ve tüketicinin seçimlik hakları doğar. İlgili seçimlik haklar yasasına internette bakabilirsiniz.
 
Oyla:
Üst Alt