Merhabalar, telefonum kendi kendine kapandı ve bir daha açılmadı. Telefon recovery ekranına giriyor fakat hiçbir mod çalışmıyor. Loopa giriyor. Cihazın bootloader kilidi, hata ayıklama ve mi account cihazda açık değil. Rom yüklemek için forumlara, videolara baktım ve çoğu yöntem mtk işlemciler için. Qualcomm için mi flash haricinde bir bootloader kilidi açma yöntemi var mıdır? Telefonum Tr cihazı
Hocam açılmayan cihazlara işlem yapılabilmesi için cihazı Recovery, Fastboot veya EDL modlarından birine almanız gerekli.
Sizin cihazınız anladığım kadarıyla Recovery'e giriyor fakat recovery üzerinden sisteme erişilebilmesi için Bootloader kilidinin açık olması gerekli ki sizin cihazınızda maalesef kapalı. Bootloader kilidi ise Fasboot üzerinden açılıyor. Açılabilmesi için ise öncelikle Xiaomi'ye başvurulması, ve Mi hesabına yetki tanımlanması gerekli ki siz zaten Mi Hesabı tanımlamamış ve başvuru yapmamışsınız... Yani bu yol sizin cihazınız için kapalı...
İkinci yöntem olarak fastboot üzernden rom yüklenebilir ancak fastboot üzerinden yüklenebilmesi için de yine bootloader kilidinin açılması gerekli. Bir önceki yöntemde kapandığı gibi aynı nedenle bu yöntem de kapalı maalesef.
Üçüncü olarak da EDL kalıyor. Normal şartlarda testpoint noktaları temas ettirilerek cihaz EDL moda alınır ve Bootloader kilidi kapalı olsa dahi cihaza rom atılır fakat Xiaomi EDL üzerinden işlem yapabilme yetkisini sadece kendi servislerine veriyor. Yani siz ya da ben, bizler yapamıyoruz. Yetkili Xiaomi servisleri ya da bu hesaplara erişimi olan harici teknisyenler EDL üzerinden işlem yapabiliyorlar. Yetkili hesap ise her halükarda maliyetli.
MTK işlemcili cihazlarda arka kapılar var bu kapılar kullanılarak bypass yapılabiliyor ancak benim gibi pek çok snapdragon kullanıcısın kıvançla söylediği gibi Snapdragon işlemciler daha güvenli ve bu arka kapılar kapatılmış durumda.
Özetle cihazınızın çalışabilmesi için yetkili hesapla işlem yapılması dışında şimdilik bilinen bir çözüm yolu bulunmuyor. TR garantili olduğuna göre farklı bir şekilde cihazı kurcalamadan -aksi halde garanti dışı kalabilir ve cihaz kadar maliyet çıkartabilir- en hızlı şekilde Yetkili Servise göndermeniz en mantıklısı.
Ek olarak konu içerisinde yaşanan tartışmanın daha fazla uzamaması için konuyu yeni yorumlara kapatıyorum. Eğer mesajlarınızda da belirttiğiniz üzere farklı bir çözüm yolu bulursanız veya bir başka arkadaşımız size özel mesaj yolu ile ulaşarak farklı bir yöntem bildirir ise rapor butonu ile bizlere bildirebilir ve konunun yeniden yorumlara açılmasını sağlayabilirsiniz.
İyi forumlar.