Ekran veya kamera arızası verse bile servisler artık bunları dahi kullanıcı hatasına yorup telefon değerinde ücret istiyorlar. Yıllardır garantili cihaz kullanmıyorum, kullanmayıda düşünmüyorum. Örnek vermek gerekirse, 1500tl bandına garantili yurtiçi kayıtlı 5 Plus ve yurtdışı kayıtlı garantisiz Note 5 koyalım. Hangisini alırsınız? Paranızın hakkını verecek daha donanımlı bir cihaz kullanmak mı yoksa ihtimal doğrultusunda "ya bir şey olursa" diyerek daha alt seviye bir cihaz kullanmak mı? Ekran kırılması gibi büyük bir sorun yaşandığında serviste para istiyor hemde dışarıda yaptıracağının iki katını. Şarjın az gider, batarya değişimine gönderirsin ücretsiz hallolur fakat zaten arada garantili cihaza verdiğin uçuk fiyat farkına belki 5 tane batarya alırsın. Yıllardır düşüncem bu yönde.
Bu garanti olayını
klimalı araba gibi düşün !
İnsanlar aracı alırken muhakkak sorar "
klimalı"mı diye ?
Eğer klima yoksa almazlar veya pazarlık da bunu
koz olarak kullanırlar!
Klimalı olan aracı alanlarda bir yaz çok zorda (misafir varsa araç içerisinde) kalmadıkça asla kullanmaz klimayı?
Neden ?
Araç hem çok yakar hem de çekişten düşer diye eli titrer,kullanmaz
Yani garanti konusu da böyle....
Çoğu arızayı "
kullanıcı hatası"deyip ücret talep edebiliyorlar ama telefonu satmaya kalktığınızda alacak kişi koz olarak kullanır garanti olayını.