Soru Note 9 Pro iade süreci.

aliceylan1981

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ali
Cihazım
mi max 2
Konum
manisa
Katılım
24 Şubat 2018
Konular
5
Mesajlar
34
Tepkime puanı
15
Puanları
8
Beyler. 5 gün önce aldık cihazı. Arka kamera camı elimde kaldı. Toz giriyor. Önceki konuda da belirttiğim gibi. Müdahale etmeme kararı alıp iade yoluna gideceğim.
Satın aldığım dükkanı aradım. Tabi doğal olarak servise yollayip iade kararı yapalım diyor. THHH' ye baş vursam aldığım yere iade aldırtmak gibi bir baskı yapıyor. Doğrudan Xiaomi veya Evofone'ye değil. Aldığım yer de tanıdık. Ne yapsam bilemedim. Önerinizi bekliyorum.
 

SertaGE

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Sertaç
Cihazım
Mi Note 10 Lite
Meslek
Sistem Mühendisi
Yaş
37
Konum
İstanbul
Katılım
25 Mayıs 2017
Konular
20
Mesajlar
437
Tepkime puanı
296
Puanları
78
tüketici.gtb.gov.tr sitesindeki "Ayıplı mal ve hizmetler" belgesinden alıntı yapıyorum.

Satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl
içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya
ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı
tüketicinin talebini yerine getirmek zorundadır.

Ayıplı mal nedir?

Yine resmi bir pdf den alıntı yapıyorum. (6502 / 8 - 2)

Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.


Konu sahibi için farklı bir hak daha bulunmaktadır.

6502 / 48 - 2

Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma
hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması
yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici,
cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı
değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi
içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
Belgeye ve resmiyete dayanarak, kendi yorumunu katmadan bilgi paylaşanlara bayılıyorum. Teşekkürler ve tebrikler.
 
Oyla:

aliceylan1981

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ali
Cihazım
mi max 2
Konum
manisa
Katılım
24 Şubat 2018
Konular
5
Mesajlar
34
Tepkime puanı
15
Puanları
8
Bu kuralları ülkemizde uygulatabilmek sabır, zaman ve dürüstlük işidir. Zor.
Şuan serviste sadece şikayetimi belirtip iade veya değişim talebim var. Yani cayma hakkımı bir nevi servis aracılığı ile bildirmiş oldum.
 
Oyla:

aliceylan1981

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ali
Cihazım
mi max 2
Konum
manisa
Katılım
24 Şubat 2018
Konular
5
Mesajlar
34
Tepkime puanı
15
Puanları
8
İzmir Genpa.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Şimdi bu değişim kararı raporu ile aldığım yerden değişim yapacakmışım. Doğrudur demi?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
 
Oyla:

MTYG

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Mustafa
Cihazım
Mi Max 3
Yaş
32
Konum
Gebze
Katılım
3 Ağustos 2018
Konular
0
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
3
İzmir Genpa.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Şimdi bu değişim kararı raporu ile aldığım yerden değişim yapacakmışım. Doğrudur demi?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
Doğru hocam
 
Oyla:

Scientist Wick

Yeni Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
Hüseyin
Cihazım
Poco X3 NFC
Yaş
25
Konum
İstanbul
Katılım
29 Aralık 2020
Konular
2
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Beyler. 5 gün önce aldık cihazı. Arka kamera camı elimde kaldı. Toz giriyor. Önceki konuda da belirttiğim gibi. Müdahale etmeme kararı alıp iade yoluna gideceğim.
Satın aldığım dükkanı aradım. Tabi doğal olarak servise yollayip iade kararı yapalım diyor. THHH' ye baş vursam aldığım yere iade aldırtmak gibi bir baskı yapıyor. Doğrudan Xiaomi veya Evofone'ye değil. Aldığım yer de tanıdık. Ne yapsam bilemedim. Önerinizi bekliyorum.
Hocam benzer durumdayım yardımcı olabilir misiniz? Siparişin 14. günündeyiz.
 
Oyla:
Üst Alt