Halen dünyanın en popüler telefonunun IPhone olduğunu düşünüyorsanız tekrar düşünmenizi öneririm. Artık akıllı telefon piyasasında, yüz binlerce telefonu birkaç dakika ve hatta birkaç saniye içerisinde satabilen yeni ve güçlü bir aktör var: Xiaomi.
Kurulalı henüz 4 yıl olmasına rağmen Çin’de, en çok satılan akıllı telefon unvanını Samsung’un elinden alan Xiaomi; HTC, Samsung, Apple, Nokia, Sony gibi markaların yer aldığı dünyanın en fazla akıllı telefon satan ilk 10 firması listesine de 4. sıradan girmeyi başarmıştı.
Çin’de, uzun yıllırdar açık ara en çok tercih edilen, akıllıtelefon pazarının satış kralı Samsung idi. Ancak Xiaomi, çok kısa bir süre içinde bu unvanı ele geçirdi. Samsung henüz Çin’deki şoku atlamamışken, Xiaomi bu kez Güney Kore’li teknoloji devine Hindistan’da büyük bir çelme taktı. 14 Ekim günü, Hindistan’ın önde gelen e-ticaret sitesi Flipkart’ta 100.000 adet Redmi 1S’i satışa çıkartan Xiaomi, bütün bu ürünleri, 4 saniyede satmayı başararak, kırılması zor bir rekora imza attı. Bu durum, uzun süredir Hindistan’daki akıllı telefon piyasasının liderliğini elinde tutan Samsung için bir cephenin daha kaybedilmesinin ilk işareti. Görünen o ki, Xiaomi, kısa bir süre sonra Hindistan pazarında da liderliğini ilan edecek. Zira firmanın uluslararası satış sorumlusu Hugo Barra, “Hindistan, bizim için Çin’den sonraki en önemli Pazar.” diyerek, bu hedeflerini açıkça ortaya koymuştu.
Hindistan, yılda 44 milyon akıllı telefonun satıldığı muazzam bir pazar. Xiaomi’nin pazara bu yıldırım gibi girişinin ardından, Samsung başta olmak üzere, piyasadaki tüm akıllı telefon markaları, ürünlerinin fiyatlarını gözden geçirmek zorunda kalacaklar gibi görünüyor. Zaten Xiaomi’nin bu denli başarılı satışlara imza atmasındaki en büyük etken, üst segment telefonların sahip oldukları donanımsal ve yazılımsal özellikleri, üstelik daha üst düzeyde ve çok daha düşük fiyatlarla tüketiciye sunmaları. Bu durumu birkaç somut datayla ortaya koymak yerinde olacaktır.
Hindistan’daki bazı telefonların Flipkart’taki satışfiyatları şöyle:
Xiaomi Redmi 1Sà98$
Spice Android Oneà103$
Huawei Honor Hollyà115$
Samsung Galaxy S Duos 2à124$
Motorola Moto Gà164$
Apple IPhone 5Sà671$
Hindistan’daki yerli telefon üreticileri olan Spice, Micromaxve Karboon firmalarına rağmen, 2013 yılında Hindistan akıllı telefon piyasasının %34’üne sahip olan Samsung’un son 6 aylık periyottaki satışlarına bakıldığında, %29 oranında bir azalma olduğu görülüyor. (Kaynak: Hindistanlı IDC araştırma şirketi). Aslında benzer bir düşüş, Samsung’un global satışlarında da kendisini gösteriyor. Zira firmanın uluslararası pazardaki satışlarının %20 dolayında bir düşüş yaşadığı açıklanmıştı.
Görünen o ki, Samsung’un, Xiaomi’den çektiği çile bitmek biryana, artarak sürecek. Benzer bir sıkıntının diğer küresel telefon üreticileri için de gündemde olduğunu belirtmeye gerek bile yok.
Kaynak: http://www.businessweek.com/articles/2014-10-23/samsungs-china-smartphone-problems-come-to-india#r=hpt-ls
Kurulalı henüz 4 yıl olmasına rağmen Çin’de, en çok satılan akıllı telefon unvanını Samsung’un elinden alan Xiaomi; HTC, Samsung, Apple, Nokia, Sony gibi markaların yer aldığı dünyanın en fazla akıllı telefon satan ilk 10 firması listesine de 4. sıradan girmeyi başarmıştı.
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
Çin’de, uzun yıllırdar açık ara en çok tercih edilen, akıllıtelefon pazarının satış kralı Samsung idi. Ancak Xiaomi, çok kısa bir süre içinde bu unvanı ele geçirdi. Samsung henüz Çin’deki şoku atlamamışken, Xiaomi bu kez Güney Kore’li teknoloji devine Hindistan’da büyük bir çelme taktı. 14 Ekim günü, Hindistan’ın önde gelen e-ticaret sitesi Flipkart’ta 100.000 adet Redmi 1S’i satışa çıkartan Xiaomi, bütün bu ürünleri, 4 saniyede satmayı başararak, kırılması zor bir rekora imza attı. Bu durum, uzun süredir Hindistan’daki akıllı telefon piyasasının liderliğini elinde tutan Samsung için bir cephenin daha kaybedilmesinin ilk işareti. Görünen o ki, Xiaomi, kısa bir süre sonra Hindistan pazarında da liderliğini ilan edecek. Zira firmanın uluslararası satış sorumlusu Hugo Barra, “Hindistan, bizim için Çin’den sonraki en önemli Pazar.” diyerek, bu hedeflerini açıkça ortaya koymuştu.
Hindistan, yılda 44 milyon akıllı telefonun satıldığı muazzam bir pazar. Xiaomi’nin pazara bu yıldırım gibi girişinin ardından, Samsung başta olmak üzere, piyasadaki tüm akıllı telefon markaları, ürünlerinin fiyatlarını gözden geçirmek zorunda kalacaklar gibi görünüyor. Zaten Xiaomi’nin bu denli başarılı satışlara imza atmasındaki en büyük etken, üst segment telefonların sahip oldukları donanımsal ve yazılımsal özellikleri, üstelik daha üst düzeyde ve çok daha düşük fiyatlarla tüketiciye sunmaları. Bu durumu birkaç somut datayla ortaya koymak yerinde olacaktır.
Hindistan’daki bazı telefonların Flipkart’taki satışfiyatları şöyle:
Xiaomi Redmi 1Sà98$
Spice Android Oneà103$
Huawei Honor Hollyà115$
Samsung Galaxy S Duos 2à124$
Motorola Moto Gà164$
Apple IPhone 5Sà671$
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
Hindistan’daki yerli telefon üreticileri olan Spice, Micromaxve Karboon firmalarına rağmen, 2013 yılında Hindistan akıllı telefon piyasasının %34’üne sahip olan Samsung’un son 6 aylık periyottaki satışlarına bakıldığında, %29 oranında bir azalma olduğu görülüyor. (Kaynak: Hindistanlı IDC araştırma şirketi). Aslında benzer bir düşüş, Samsung’un global satışlarında da kendisini gösteriyor. Zira firmanın uluslararası pazardaki satışlarının %20 dolayında bir düşüş yaşadığı açıklanmıştı.
Görünen o ki, Samsung’un, Xiaomi’den çektiği çile bitmek biryana, artarak sürecek. Benzer bir sıkıntının diğer küresel telefon üreticileri için de gündemde olduğunu belirtmeye gerek bile yok.
Kaynak: http://www.businessweek.com/articles/2014-10-23/samsungs-china-smartphone-problems-come-to-india#r=hpt-ls