Çözüldü Mobil Veri Kapalıyken TL Gidiyor

akura

Yeni Üye
MIUI Sever
Yeni Üye
Adım
Ahmet
Cihazım
Mi A1
Yaş
34
Konum
Adana
Katılım
21 Mayıs 2019
Konular
1
Mesajlar
10
Forum puanı
1
Puanları
3
Konu başlığında bahsettiğim gibi mobil veri kesinlikle kapalı internet için evdeki wifiye bağlıyım. Telefonu 1 yıldır kullanıyorum bu sorun yaklaşık 5-6 aydır var operatöre göre bugün de kullanım olmuş diyor. Eminim yok çünkü kullamadım hattımda internet yüklü olmadığı için kapalıydı hatta bu yüzden hattıma bir iki ay hiç TL yüklemedim ayrıca operatörden hattı internete kapattırıyordum. neyse bu kullanımlar çok küçük boyutta yani kb şeklinde oluyor operatöre göre telefon kaynaklı olduğunu ısrarla söylüyorlar. Son olarak da telefonu sıfırlamamı söylediler onu da geçen Perşembe günü Ayarlar bölümünden Tüm verileri sil şeklinde yaptım. Hemen sonra kurduğum tüm uygulamaların arka plan verilerini tek tek kapattım. Zaten test için sadece bazı uygulamaları kurmuştum. Fakat bugün 299kblik kullanımdan saat 16.40 da yine TL gitti.

Sıfırlamadan bir süre önce My Data Manager uygulamasını kurup mobil veri aktivitesine bakmıştım orada Android OS diye app ın mobil veri buttonum kapalı olduğu halde kb kullanımı yaptığını görmüştüm Bu Android OS'un altında bir ton şey çalışıyor artık hangi buna neden oluyor bulamadım. Ekran görüntülerinin yedeği sıfırlama da maalesef gitmiş ekleyemedim.

Sonuç olarak bu durumun çözümünü bilen, rastlayan, neden olabileceğini bilen ya da önerileri olanlar yazarsa sevinirim.
**Telefonda root yok

Evobt yi teknik destek için aramıştım telefondaki bayan teknik servisi bağlamamak için elinden geleni yaptı siz bana söyleyin dedi teknik personel misiniz dedim hayır ama ben ileteceğim dedi telefona bağlamadan artık gidip sordu mu bilmiyorum bana telefonu göndermelisiniz dedi. Bilgi vermek yerine belki uzaktan halledilebilecek yazılımsal bir şey ya da bir ayar yani böyle kolaycılığa kaçarak telefonu gönderin deyip bağlamamak ne demek bunların yaptığı hiç bir mantığa uygun değil.
 
Son düzenleme:

varolvali

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
VAROL
Cihazım
Mİ 8 LİTE
Yaş
27
Konum
Ünye/ORDU
Katılım
15 Ocak 2019
Konular
4
Mesajlar
53
Forum puanı
15
Puanları
8
hattın vodafone mu
 

akura

Yeni Üye
MIUI Sever
Yeni Üye
Adım
Ahmet
Cihazım
Mi A1
Yaş
34
Konum
Adana
Katılım
21 Mayıs 2019
Konular
1
Mesajlar
10
Forum puanı
1
Puanları
3

mitux

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Erdem
Cihazım
Xiaomi Mi A1
Konum
Çorum
Katılım
17 Eylül 2018
Konular
5
Mesajlar
53
Forum puanı
73
Puanları
18
Geliştirici seçeneklerinde bir ayar var, belki onu yapmanız sorunu çözer:
Geliştirici seçeneklerini açmak için Ayarlar -> Telefon hakkında bölümünde "Derleme numarası" seçeneğini bulun ve üzerine 7-8 kez dokunun. Şifre sorarsa girin.
Ardından Ayarlar -> Sistem bölümünde Geliştirici seçeneklerini göreceksiniz. Açın, altta ağ işlemleri kategorisinde "Hücresel veri her zaman etkin" ayarını görünce anlayacaksınız. Saygılarımla :)

Telegram: @mia1turkiye
Facebook:
 
Son düzenleme:

varolvali

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
VAROL
Cihazım
Mİ 8 LİTE
Yaş
27
Konum
Ünye/ORDU
Katılım
15 Ocak 2019
Konular
4
Mesajlar
53
Forum puanı
15
Puanları
8
ben aynı durumu vodofone da yaşadım, bu yüzden türkcelle geçmiştim. bu zamana kadar da böyle bir şey ile karşılaşmadım. yaklaşık 3 seneye yakın oldu. müşteri hizmetlerini aramayı deneyebilirsin. belki çare olur.
 

akura

Yeni Üye
MIUI Sever
Yeni Üye
Adım
Ahmet
Cihazım
Mi A1
Yaş
34
Konum
Adana
Katılım
21 Mayıs 2019
Konular
1
Mesajlar
10
Forum puanı
1
Puanları
3
ben aynı durumu vodofone da yaşadım, bu yüzden türkcelle geçmiştim. bu zamana kadar da böyle bir şey ile karşılaşmadım. yaklaşık 3 seneye yakın oldu. müşteri hizmetlerini aramayı deneyebilirsin. belki çare olur.
Ben epeydir Turkcell deyim ilk başlarda hiö sorun yoktu. Turkcell teknik birimle de görüştüm. Onların cephesinde sorun Telefonda olabilir diyorlar sürekli bugünkü görüşmem de Turkcell böyle durumlarda kullanıcıyı korumaya yönelik hattımızda 2-5 MB bulunduran diye öneri talebi yazdırdım. Sonuç olmaz ama şansımızı denedik
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Geliştirici seçeneklerinde bir ayar var, belki onu yapmanız sorunu çözer:
Geliştirici seçeneklerini açmak için Ayarlar -> Telefon hakkında bölümünde "Derleme numarası" seçeneğini bulun ve üzerine 7-8 kez dokunun. Şifre sorarsa girin.
Ardından Ayarlar -> Sistem bölümünde Geliştirici seçeneklerini göreceksiniz. Açın, altta ağ işlemleri kategorisinde "Hücresel veri her zaman etkin" ayarını görünce anlayacaksınız. Saygılarımla :)
çok sağolasın arayıp buldum ve kapattım umarım yani inşallah sorun hallolmuştur. Gerçi telefonda TL kalmadı işin açıkçası yüklemeye de çekiniyorum yoksa gidiyor. Ama yüklediğimde her şekilde sonucu buradan yazarım.
 
Son düzenleme:

yas86

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
Yas
Cihazım
Mi a1
Yaş
39
Konum
İstanbul
Katılım
16 Haziran 2018
Konular
0
Mesajlar
55
Forum puanı
5
Puanları
8
4.5g yi kapat. Zamanında bende Vodafone da yaşadım.
 

akura

Yeni Üye
MIUI Sever
Yeni Üye
Adım
Ahmet
Cihazım
Mi A1
Yaş
34
Konum
Adana
Katılım
21 Mayıs 2019
Konular
1
Mesajlar
10
Forum puanı
1
Puanları
3
Anladığım kadarıyla hiç bir şekilde mobil veri kullanmıyorsunuz ve kullanmayacaksınız. En sağlıklısı APN silmeniz olacaktır.
Aslında daimi olarak mobil veri üzerinden internetim olmuyor fakat kampanya veya hediyelerden gelen haftalık veya günlük interneti kullanıyorum. APN nin ne olduğunu bilmiyorum fakat bu bir sistem uygulamasıysa onun uygulama bilgilerine erişilinebiliyorsa oradan arka planda mobil veri kullanımını kapatırsak belki sorun kalkar. Bilmediğim için çok saçma birşey demiş olabilirim. Kusuruma bakmayın.
 
Üst Alt