Yardım Garantiden Gelen Telefonun Tekrar Arızalanması

besiktaslikrmz

Aktif Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Şafak
Cihazım
Mi9T Pro
Meslek
Öğrenci
Yaş
22
Konum
İstanbul
Katılım
6 Kasım 2017
Konular
10
Mesajlar
56
Tepkime puanı
155
Puanları
33
Yüklü Rom ve Versiyon Numarası
Global
Telefon Modeli
Mi 5 Prime
Bootloader Kilidi
Açık
Allahın selamı üzerimize olsun.

  • Değerli forum üyeleri, mi5 telefonumu batarya şişmesi, şarj kesilmesi, ghost screen ve ani kapanma sorunlarından dolayı garantiye vermiştim.
  • Garantiden geleli 1 ay oldu, fakat batarya 1 ay içerisinde tekrar şişti ve arka kapağı söktü, telefon 10 dakika falan kullanılabiliyor batarya hemen bitiyor.
  • Ayrıca sokette şarj kesilmesi sorunu da devam ediyor. Ani kapanmayı da 1 defa daha yaşadım.
SORUM: Bedel iadesi hakkım geçerli midir?

Mevuzatta İlgili Maddeler;

Tüketicilerin ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın; garanti süresi içinde tekrar arızalanması, tamiri için gereken azami sürenin aşılması, tamirinin mümkün olmadığının bir raporla belirlenmesi durumlarında; tüketiciler malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkân varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir.
 

pendroz

Kardan Adam
Emekli Yönetici
Uzman Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Kaan
Cihazım
Redmi Note 4x
Konum
istanbul
Katılım
4 Mart 2018
Konular
250
Mesajlar
2.380
Tepkime puanı
6.109
Puanları
338
Allahın selamı üzerimize olsun.

  • Değerli forum üyeleri, mi5 telefonumu batarya şişmesi, şarj kesilmesi, ghost screen ve ani kapanma sorunlarından dolayı garantiye vermiştim.
  • Garantiden geleli 1 ay oldu, fakat batarya 1 ay içerisinde tekrar şişti ve arka kapağı söktü, telefon 10 dakika falan kullanılabiliyor batarya hemen bitiyor.
  • Ayrıca sokette şarj kesilmesi sorunu da devam ediyor. Ani kapanmayı da 1 defa daha yaşadım.
SORUM: Bedel iadesi hakkım geçerli midir?

Mevuzatta İlgili Maddeler;

Tüketicilerin ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın; garanti süresi içinde tekrar arızalanması, tamiri için gereken azami sürenin aşılması, tamirinin mümkün olmadığının bir raporla belirlenmesi durumlarında; tüketiciler malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkân varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir.

Elektronik cihazlarda genel kaide garanti süresi boyunca 3 kere aynı arızalardan veya 4 kere farklı arızalardan dolayı cihaz servise verildiğinde cihaz değişim iade gibi talepleri yapabilmek adına Tüketici hakem heyeti hakkınız kullanılabilir hale geliyor hocam.
 
Oyla:

besiktaslikrmz

Aktif Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Şafak
Cihazım
Mi9T Pro
Meslek
Öğrenci
Yaş
22
Konum
İstanbul
Katılım
6 Kasım 2017
Konular
10
Mesajlar
56
Tepkime puanı
155
Puanları
33
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Elektronik cihazlarda genel kaide garanti süresi boyunca 3 kere aynı arızalardan veya 4 kere farklı arızalardan dolayı cihaz servise verildiğinde cihaz değişim iade gibi talepleri yapabilmek adına Tüketici hakem heyeti hakkınız kullanılabilir hale geliyor hocam.
Hocam çok teşeşkkür ederim. Bu bilgiyi görüyordum ama mevzuatta buna dair birşey bulamadım.
Ayrıca şöyle bir durum daha var, benim ekran ghost screenden dolayı değişince, ekran üstündeki panel de değişti. Orijinal olmayan bir parça takılmış belli. Halbuki sitelerinde orijinal takıyoruz diyorlar. Bu durumdan doğan haklarım nelerdir?
 
Oyla:

pendroz

Kardan Adam
Emekli Yönetici
Uzman Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Kaan
Cihazım
Redmi Note 4x
Konum
istanbul
Katılım
4 Mart 2018
Konular
250
Mesajlar
2.380
Tepkime puanı
6.109
Puanları
338
Hocam çok teşeşkkür ederim. Bu bilgiyi görüyordum ama mevzuatta buna dair birşey bulamadım.
Ayrıca şöyle bir durum daha var, benim ekran ghost screenden dolayı değişince, ekran üstündeki panel de değişti. Orijinal olmayan bir parça takılmış belli. Halbuki sitelerinde orijinal takıyoruz diyorlar. Bu durumdan doğan haklarım nelerdir?

O kısım ile ilgili net bilgi veremiyorum malesef.Resmi garanti veren firmaların kullandıkları yedek parçaların bile cihaz orjinalinde gelen parçalar ile kalite farkları bariz olarak farkediliyor.

Örnek teşkil eden bir duruma rastlamadım henüz takılan parçanın yan sanayi olduğunu ıspatlamak gibi bir yöntem ile cihazını değiştirttebilen henüz forumda görmedim.

Başına daha önce böyle bir durum gelmiş kullanıcılarımız konuyu gördüklerinde kendi tecrübelerinden yararlanarak gerekli cevapları vereceklerdir.
 
Oyla:
Üst Alt