Yardım Ekran değişimi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

halilgurbuz

Elit Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Halil
Cihazım
Poco X5 Pro 5G
Meslek
Bilişim ırgatı
Yaş
47
Konum
İstanbul
Katılım
24 Haziran 2017
Konular
216
Mesajlar
3.347
Çözümler
2
Tepkime puanı
6.452
Puanları
238
Yüklü Rom ve Versiyon Numarası
HyperOS
Telefon Modeli
Redmi Note 14
Bootloader Kilidi
Kapalı
Herkese selam. Eşime Redmi Note 13 NFC TR garantili almıştım. Alırken birde kasko yaptırdım. Geçenlerde ekranı kırmış. Eureko sigorta dan işlemleri başlattım. İz teknoloji diye bir firmaya yönlendirmişler. Firmaya gönderim sağladım. Özellikle orjinal ekran olmaz ise yasal hakkımı kullanacağımı söyledim. Burada sorum şu olacak. Takılan ekranın orjinal amoled ekran olup olmadığını bir kod ile servis menüsüne falan girip anlama şansı varmı? Görsel olarak aynı segmentte ve modelde bir cihazım olmadığı için görsel olarak da karşılaştırma şansım yok.
Bilgi ve fikirlerinizi rica ederim.
Herkese teşekkürler.
 

onununcuköy

Hevesli Üye
Uzman Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Erkan
Cihazım
Yok
Konum
Eskişehir
Katılım
6 Mart 2017
Konular
6
Mesajlar
2.453
Çözümler
44
Tepkime puanı
1.966
Puanları
188
Öncelikle genel bir servis tavsiyesi/ bilgilendirmesi olarak konuya ekleyeyim... Hiç kimse tehdit edilmekten hoşlanmaz buna -parasını veriyor bile olsanız- servis teknikerleri de dahildir. Servislerde genellikle bir tecrübeli ve vazgeçilmez olarak görülen teknisyenler vardır ki bu adamları tehdit ederseniz cihazın içinden geçer ruhunuz bile duymaz. Bir ay sonra o cihaz elinizde patlar ve kullanıcı hatası olur. Tespit etseniz bile -ki çok zor- o adama bir yaptırım uygulanmaz. İkinci olarak da asgari ücretle çalışan nispeten tecrübesiz teknisyenler vardır ki tehditler bunlara da sökmez. Ne kadar köfte o kadar ekmek der ve işlerini yakmayı da göze alır, adam gibi iş yapmaz. Nasıl olsa asgari ücrete çalışacak onlarca servis var burası olmazsa başka yer olur. Her durumda da yapılan onarımdan memnun kalmaz ve yasal süreç başlatırsanız da yasal süreyi sonuna kadar kullanır, git gel yaptırır canınızdan bezdirirler. Sadece bu nedenlerle bile servisi "bak adam gibi yap yoksa seni dava ederim" gibi bir şekilde tehdit etmek belki hukukun üstün olduğu bir ülkede işe yarayabilecek olsa da bizim ülkemizde pek mantıklı olmayacaktır. İşin moral boyutundan bahsetmeye dahi gerek yok zannediyorum...

Neyse özetle servise not yazacaksanız da mümkün olan en nazik üslupla ricacı olmanız çok daha etkili sonuçlar almanıza yardımcı olacaktır. Tehditler savurmak yerine ufacık bir jestin -gelen cihazın yanında ağızınız tatlansın diyerek konulan bir küçük şeker ya da bir paket kahve- o işçiyi nasıl da memnun eder, işini nasıl keyif alarak yaptırır, nasıl da motive edici olur bir bilseniz... Neyse tavsiyedir, uyup uymamak size kalmış.

Sorunuzun cevabına gelince *#*#MIUI#*#* ile veya çekirdek sürümü üzerine tıklayarak test menüsüne girebilirsiniz. Software version yazan bölümden LCM ekranı kontrol edilebiliyor fakat son sürümlerle birlikte Xiaomi test menüsünden ekran bilgilerini gösteren menüyü kaldırdı. Eğer cihazınızda bu menü bulunmuyorsa siz kontrol edemezsiniz. Cihaz geldiğinde eğer eşiniz bir farklılık seziyorsa THH yolu ile bilirkişiye cihazı teslim edip bilirkişinin ekranı söktükten sonra ekranın orijinal olup olmadığını tespit etmesini sağlayabilirsiniz.
 
Oyla:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt