Geri gönderme olayına bir açıklık getirmek gerekiyor.
Önce biraz mantık kuralım. Bunca insanın telefon getirememesinin bir sebebi olmalı değil mi? Sebep ilk etapta basit olarak telefonların bireysel ithalat yoluyla getirilmesinin mümkün olmaması.
Peki biz telefonu satın alabiliyor ve gümrükten geçmezse geri dönüyorsa ve paramızı geri alabiliyorsak ne riskimiz var? Alırız geçerse geçer, geçmezse geri gider paramızı geri alırız. Hiçbir sıkıntı yok. Peki bu böyleyse bunca insan niçin hala bunu denemiyor?
Çünkü durum böyle değil.
Gümrüğe takılan her ürün iade edilmiyor. Gümrükte el konuyor. Yıllardır duyarız, gümrükteki cihazlar açık arttırma ile satışa çıkarıldı diye. İşte bu ürünler o ve diğer her ne sebeple olmuşsa gümrükte el konan ürünler.
Gümrükte el konan ürünlerin, gümrükte kalmaması için gönderici tarafından geri çekilmesi gerekmektedir. Yani cihaz takılınca satıcıyı arayıp geri çektirmeniz gerekiyor. Bunun da ayrı bir masrafı var. Bir de kargo masrafı ekleniyor. Donanımhaberde bir kişi 300$ veridği telefondan sadece 150$'ını geri alabilmişti.
Bir de Paypal olayı var. Paypal gümrük sorunları nedeniyle elinize ulaşmayan cihazlar için itirazınızı kabul etmiyor. Diyor ki gümrük mevzuatı alıcının sorumluluğundadır.