Xiaomi halka açık mağazasında Guiness rekorlar kitabına giren bir satış rakamı elde etti, yanlış hatırlamıyorsam 460 milyon dolar tek günde elde ettiği stok karıydı. Bu firma telefonlardan %5 kar elde etmek istediğini belirtmişti, daha sonra redmi serisini ayırarak bu politikayı değiştirdi. Yani yüzeysel baktığınız zaman satış rekortmeni bir firmanın telefon piyasasında tutunmaması çok büyük bir kayıp değil, Xiaomi telefonlarda yüksek kâr amacı gütmüyorsa bunun sebebi inovatif düşünce yapısıdır, bu da farklı bir kulvarı ortaya çıkarıyor. Aynı durum şu an söz konusu olmayabilir ama rakiplerine kıyasla çok farklı bir fiyat bareminde, kısas söz konusu değil. Donanım üretimi anlamında neredeyse hiç bir firmanın parçaları yüzde yüz kendine ait değil. Apple qualcomm yahut Intel işlemci, ekranınını Samsung ile anlaşması üzerine yaptırıyor. Diğer donanımsal parçalarının da lisansları yüzde yüz kendine ait değil. Yani söz gelimi anlaşma her firma için geçerli sayılır. Teknolojide anlaşma kaçınılmaz, yüzde yüz başarı ve mühendislik söz konusu olsaydı, o zaman bu tartışmayı yapabilirdik. Zaten günümüzde adını duymadığımız bir çok telefon markası var, elephone gibi, bunlar da teknolojideki çeşitliliği gösteriyor zaten, büyük firmaları tercih etmek, rakibi ortadan kaldırır ve tekelleşmeye iter. Telefonu Xiaomi aldıktan sonra yataktan buzdolabına kadar Xiaomi almak zorunda değilsiniz, elbette bütçe neyse onu tercih edeceksiniz mantıken.