aliexpress alışveriş hakkında

sismo

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
Yücel
Cihazım
Redmi Note3g
Konum
Ankara
Katılım
21 Kasım 2014
Konular
1
Mesajlar
86
Tepkime puanı
0
Puanları
6
yduman' Alıntı:
sismo' Alıntı:
O zaman bir dahaki alışveriş de size indirim yapar

Xiaomi Redmi Note'dan gönderildi

bunu satıcı da söyledi. Allah bilir birdaha ne zaman alışveriş yapacağım.
O zaman üründen memnun kalırsanız, başka bir arkadaş alışveriş yaparken indirimi ona yapar, arkadaş farkını size öder... Son çare

Xiaomi Redmi Note'dan gönderildi
 

chatin_62

Süper Üye
Onursal Yönetici
Premium Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Çetin
Cihazım
Xiaomi 12TPro
Meslek
Bilgi Teknolojiler
Konum
İstanbul
Katılım
7 Mayıs 2014
Konular
99
Mesajlar
8.981
Çözümler
1
Tepkime puanı
6.705
Puanları
338
Bunun 2 yolu var. 
1. yol size bir miktar refund yani geri ödeme yapılabilir. Bunun için geri ödenmesini istediğiniz miktarı yazarak Dispute açmanız gerekebilir. Disputeyi açabilmek için o siparişinizin ayrıntılarını açtığınızda gelen sipariş sayfasındaki DISPUTE butonunu kullanacaksınız. 
Dispute açma hakkınız kapatıldıysa yani ürüne onay verdiyseniz ve Dispute butonu sayfada görünmüyorsa, yapacak pek birşey yok. 2. yol olan bir dahaki alışverişinizde size indirim yaptıracaksınız. Çünkü siparişin kapanmasıyla birlikte geri ödeme kanalını da kapatmış oluyorsunuz. Paypal'iniz olsaydı belki Paypal hesabınıza yatırılabilirdi. Ama hiçbir satıcı da böyle şeylerle uğraşmaz. 

Yanlış anlamayın ama sormadan da edemeyeceğim. Böyle sebepler bana ters. Zaten Aliexpress'in bir taahüdü var. Şu kadar süre içinde ürününüz elinize ulaşmazsa paranızı iade ederim diye. Bu süre geçmemiş ki siz de paranızı geri istememişsiniz. Üründe de anlaşıldığı üzere herhangi bir sorun yok. Eğer olsaydı ne yapacağınızı artık biraz tahmin edebiliyorum. Daha ne diye indirim istiyorsunuz ki? Böyle birşeye hakkınız olduğunu nasıl düşünüyorsunuz? Eğer ürün gelmeseydi ve paranızı geri aldıktan sonra elinize ulaşsaydı, ceza olsun diye yeniden ödeme yapmayacakmıydınız? 
 

yduman

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
dedee
Konum
Ankara
Katılım
28 Şubat 2015
Konular
1
Mesajlar
18
Tepkime puanı
2
Puanları
3
chatin_62' Alıntı:
Bunun 2 yolu var. 
1. yol size bir miktar refund yani geri ödeme yapılabilir. Bunun için geri ödenmesini istediğiniz miktarı yazarak Dispute açmanız gerekebilir. Disputeyi açabilmek için o siparişinizin ayrıntılarını açtığınızda gelen sipariş sayfasındaki DISPUTE butonunu kullanacaksınız. 
Dispute açma hakkınız kapatıldıysa yani ürüne onay verdiyseniz ve Dispute butonu sayfada görünmüyorsa, yapacak pek birşey yok. 2. yol olan bir dahaki alışverişinizde size indirim yaptıracaksınız. Çünkü siparişin kapanmasıyla birlikte geri ödeme kanalını da kapatmış oluyorsunuz. Paypal'iniz olsaydı belki Paypal hesabınıza yatırılabilirdi. Ama hiçbir satıcı da böyle şeylerle uğraşmaz. 

Yanlış anlamayın ama sormadan da edemeyeceğim. Böyle sebepler bana ters. Zaten Aliexpress'in bir taahüdü var. Şu kadar süre içinde ürününüz elinize ulaşmazsa paranızı iade ederim diye. Bu süre geçmemiş ki siz de paranızı geri istememişsiniz. Üründe de anlaşıldığı üzere herhangi bir sorun yok. Eğer olsaydı ne yapacağınızı artık biraz tahmin edebiliyorum. Daha ne diye indirim istiyorsunuz ki? Böyle birşeye hakkınız olduğunu nasıl düşünüyorsunuz? Eğer ürün gelmeseydi ve paranızı geri aldıktan sonra elinize ulaşsaydı, ceza olsun diye yeniden ödeme yapmayacakmıydınız? 

açıklayıcı bilgiler verdiğiniz için teşekkür ederim. satıcı track kodu verdi(anladığım kadarıyla hazır kargo koçanı var elinde hemen sisteme işliyor), ancak 6-7 gündür kargoyu takip edemiyorum. her sorduğumda kargoya verdim diyor, şu yolla takip edersiniz diyor ama takip edilemediğini, söylediğimde kıvırarak bahane uyduruyor ve ürünü kargolamıyor.  bu arada satış sayfasında ürünün fiyatı 20 dolar düşüyor. bende satıcıyı sıkıştırdım indirim yapmalısın diye oda tamam dedi. sıkıntım burada başlıyor. araştırmalarım sonucu ancak dispute - refund yoluyla indirim yaptırabileceğimi, anladım. Allah bilir tekrar ne zaman ürün alacağım aliexpress ten ve bu satıcıdan temin edebileceğim. ürünü kargolaması için daha ne kadar beklememi tavsiye edersiniz? bu arada lütfen bende art niyet aramayın. binlerce km uzakta olsa da hak haktır.
 

chatin_62

Süper Üye
Onursal Yönetici
Premium Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Çetin
Cihazım
Xiaomi 12TPro
Meslek
Bilgi Teknolojiler
Konum
İstanbul
Katılım
7 Mayıs 2014
Konular
99
Mesajlar
8.981
Çözümler
1
Tepkime puanı
6.705
Puanları
338
@yduman ,
Eğer ürünün fiyatı siz aldıktan kısa bir süre sonra düştüyse durum değişir. Ben de olsam bu durumda indirim isterdim. Benim anlamadığım şey gecikti diye indirim istemek.
Sipariş sayfanızda hangi durumda kaç gün beklemeniz gerektiğine dair sayaçlar bulunuyor. Her üründe, her satıcıda farklı olduğu için bir rakam yazmak mümkün değil. Mesela bazılarında kargolamak için 7 gün süre bulunurken, bazılarında 30 gün olabiliyor. Eh elbetteki 30 gün kargoya verilmesini beklemek gibi bir duruma kimse girmez. Zaten kargolanmadan önce siparişinizi iptal edip paranızı geri alma hakkınız var. 
Kargoyu takiben Buyer Protection System devreye giriyor. Yani Alıcı Koruma Sistemi. Burada da 29 gün, 39 gün, 59 gün v.b. gibi süreler olabiliyor. Burada önemli nokta sürenin bitmesine en geç 4 gün kala ya iyiniyet göstergesi olarak 10-15 gün daha süre uzatımı istemek (ki daha sonraki açtığnız Dispute'de önemli bir rol oynuyor) yada Alıcı koruma sistemi sona ermek üzere olduğu halde ürün ulaşmadı seçeneğini işaretleyerek Dispute açmak. Süre uzatımı yaptıysanız açıklama kısmına da şu kadar gün daha süreyi uzattırdığım halde halen daha ürün bana ulaşmadı diye yazmak etkili olacaktır.
Ayrıca sizin daha 6-7 gün olmuş, 1,5 aydır haber alınamayan binlerce kargo var.
 

yduman

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
dedee
Konum
Ankara
Katılım
28 Şubat 2015
Konular
1
Mesajlar
18
Tepkime puanı
2
Puanları
3
chatin_62' Alıntı:
@yduman ,
Eğer ürünün fiyatı siz aldıktan kısa bir süre sonra düştüyse durum değişir. Ben de olsam bu durumda indirim isterdim. Benim anlamadığım şey gecikti diye indirim istemek.
Sipariş sayfanızda hangi durumda kaç gün beklemeniz gerektiğine dair sayaçlar bulunuyor. Her üründe, her satıcıda farklı olduğu için bir rakam yazmak mümkün değil. Mesela bazılarında kargolamak için 7 gün süre bulunurken, bazılarında 30 gün olabiliyor. Eh elbetteki 30 gün kargoya verilmesini beklemek gibi bir duruma kimse girmez. Zaten kargolanmadan önce siparişinizi iptal edip paranızı geri alma hakkınız var. 
Kargoyu takiben Buyer Protection System devreye giriyor. Yani Alıcı Koruma Sistemi. Burada da 29 gün, 39 gün, 59 gün v.b. gibi süreler olabiliyor. Burada önemli nokta sürenin bitmesine en geç 4 gün kala ya iyiniyet göstergesi olarak 10-15 gün daha süre uzatımı istemek (ki daha sonraki açtığnız Dispute'de önemli bir rol oynuyor) yada Alıcı koruma sistemi sona ermek üzere olduğu halde ürün ulaşmadı seçeneğini işaretleyerek Dispute açmak. Süre uzatımı yaptıysanız açıklama kısmına da şu kadar gün daha süreyi uzattırdığım halde halen daha ürün bana ulaşmadı diye yazmak etkili olacaktır.
Ayrıca sizin daha 6-7 gün olmuş, 1,5 aydır haber alınamayan binlerce kargo var.

şimdi kargolama süresi olarak 17 gün belirtilmişti. ama satıcı aliexpress'e ürünü fiilen kargo firmasına teslim etmeden track no girdi  (28 mart ödeme gerçekleşti 30-31 mart gibi sisteme track no girdi satıcı). ayrıca çok değil 2-3 sonra satıcı ürünün fiyatında 20 dolarlık indirim yapmış(burada çakallık yapmış adam sipariş iptal edilmesin diye hemen track no girmiş). haliyle bunlar üst üste bindiğinde satıcıdan indirim yapmasını istedim. hoş ben kargoyu teslim alana kadar indirim yapılabileceğini düşünüyordum dispute -refund yoluyla yapılabileceği aklıma gelmedi. bugün baktım kargolardan biri sisteme düşmüş. 
Şimdi sanırım ya dispute -refund yada yeni sipariş verecek olursam indirim talep etme yoluna başvurmalıyım. bu iki şıkkı da daha önce yapma şansım olmadı. izlenecek yol, yordam hakkında bilgi verebilirmisiniz?
 

chatin_62

Süper Üye
Onursal Yönetici
Premium Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Çetin
Cihazım
Xiaomi 12TPro
Meslek
Bilgi Teknolojiler
Konum
İstanbul
Katılım
7 Mayıs 2014
Konular
99
Mesajlar
8.981
Çözümler
1
Tepkime puanı
6.705
Puanları
338
@yduman
Eğer kargo bilgisi sisteme girildiyse Buyer Protection System yani Alıcı Koruma Sistemi devreye girmiş demektir. Sipariş sayfasını açtığınızda yukarda geri doğru sayan bir gün sayacı vardır. Bu sayacın sona ermeye en geç 4 gün kalaya kadar yapacak hiçbirşey yok. Eğer bu kadar sürede elinşze ulaşmaz ise direkt olarak Buyer Protection System sona erdiği halde ürünüm hala gelmedi seçeneği ile Dispute açabilir ve paranızı geri alırsınız. Eğer bu arada ürün elinize ulaşırsa sadece satıcıyı düşük yıldız vereceğiniz yolunda tehdit ederek Refund yapmasını sağlayabilirsiniz. 
 

yduman

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
dedee
Konum
Ankara
Katılım
28 Şubat 2015
Konular
1
Mesajlar
18
Tepkime puanı
2
Puanları
3
chatin_62' Alıntı:
@yduman
Eğer kargo bilgisi sisteme girildiyse Buyer Protection System yani Alıcı Koruma Sistemi devreye girmiş demektir. Sipariş sayfasını açtığınızda yukarda geri doğru sayan bir gün sayacı vardır. Bu sayacın sona ermeye en geç 4 gün kalaya kadar yapacak hiçbirşey yok. Eğer bu kadar sürede elinşze ulaşmaz ise direkt olarak Buyer Protection System sona erdiği halde ürünüm hala gelmedi seçeneği ile Dispute açabilir ve paranızı geri alırsınız. Eğer bu arada ürün elinize ulaşırsa sadece satıcıyı düşük yıldız vereceğiniz yolunda tehdit ederek Refund yapmasını sağlayabilirsiniz. 

Şu andan itibaren yapacak bir şey kalmadı. Dediğiniz gibi siparişin elime ulaşmasını bekleyeceğim ve satıcıyı düşük yıldız ve yorum konusunda sıkıştıracağım. Yardımcı olduğunuz için tekrar tekrar teşekkür ederim.
 

zulkarneyn

Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
Adım
fatih
Cihazım
redminote 3g
Konum
çorum
Katılım
30 Temmuz 2014
Konular
4
Mesajlar
64
Tepkime puanı
2
Puanları
8
yabancılar bu konuda çok hassas sanırım.bende aliexpress ten kılıf aldım 6,65 dolar dı kılıf elime ulaştığında renginin ve kalitesinin ekrandaki gibi olmadığını farkettim :)
satıcıya 32 yıldız vermiştim sebebinbide açıklamıştım..mesaj atmış bana : paypal ile 3 dolar geri ödeme yapacağını söylemiş yorumumu 5 yıldıza çıkartmamı istemiş..
paypal mail adresimi verdim ama yapılan yorum tekrardan nasıl değişecek onu bilmiyorum :)
 
Üst Alt