Yardım N11 dolandırıcıya denk geldim yardım edin!

ibrother

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
ibo
Cihazım
RN10PRO
Yaş
24
Konum
ankara
Katılım
1 Temmuz 2021
Konular
19
Mesajlar
410
Çözümler
5
Tepkime puanı
153
Puanları
58
Beyler buradaki insanlar genelde E ticarette aktif daha iyi bilirsiniz. Ben N11 den Vorteil isimli bir mağazadan saç kurutma makinesi aldım. Aldığım gibi kutu açılışı videosu çektim ki bozuk olduğunda elimde kanıt olsun diye. Tahmin ettiğim gibi bozuk çıktı ürün.

Ürünü iade etmek için N11 den iade kodu alıp iade ettim fakat satıcı iadeyi kabul etmemiş, kargodan bile almamış dolandıcı. Kargo bana iade olacak ve gidiş geliş ücretini siz vereceksiniz dedi yurtiçi kargo. Bu birinci sorun.
Şimdi bu aldığım ürünü garantiye göndermek istedim powertec servisi de kargo ücreti istiyor. Ben sıfır aldığım bir üründe teknik servis raporu almak zorunda mıyım? Zorunda olsam dahi neden kargo ücreti veriyorum.
Satıcı binlerce kişiye bozuk mal satıp böyle iade kabul etmiyor. Bir ton şikayet var nasıl olacak.

Ne yapacağım kafam karıştı lütfen birisi yardımcı olabilir mi? Kimi tüketici hakları şikayet edeceğim.
 

QCerberusQ

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Furkan Enes
Cihazım
Redmi K20 Pro
Meslek
Öğrenci
Yaş
22
Konum
Türkiye
Katılım
31 Ocak 2020
Konular
8
Mesajlar
524
Çözümler
4
Tepkime puanı
196
Puanları
58
Beyler buradaki insanlar genelde E ticarette aktif daha iyi bilirsiniz. Ben N11 den Vorteil isimli bir mağazadan saç kurutma makinesi aldım. Aldığım gibi kutu açılışı videosu çektim ki bozuk olduğunda elimde kanıt olsun diye. Tahmin ettiğim gibi bozuk çıktı ürün.

Ürünü iade etmek için N11 den iade kodu alıp iade ettim fakat satıcı iadeyi kabul etmemiş, kargodan bile almamış dolandıcı. Kargo bana iade olacak ve gidiş geliş ücretini siz vereceksiniz dedi yurtiçi kargo. Bu birinci sorun.
Şimdi bu aldığım ürünü garantiye göndermek istedim powertec servisi de kargo ücreti istiyor. Ben sıfır aldığım bir üründe teknik servis raporu almak zorunda mıyım? Zorunda olsam dahi neden kargo ücreti veriyorum.
Satıcı binlerce kişiye bozuk mal satıp böyle iade kabul etmiyor. Bir ton şikayet var nasıl olacak.

Ne yapacağım kafam karıştı lütfen birisi yardımcı olabilir mi? Kimi tüketici hakları şikayet edeceğim.
hocam n11 müşteri hizmetlerini arayın kargoyu gelince teslim almayın almak zorundalar direkt müşteri hizmetleriyle iletişime geçin
 

SuçaSürüklenenKatip

F Klavye°
Premium Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Faruk
Cihazım
Redmi K60 Pro
Meslek
Zabıt Kâtibi
Yaş
33
Konum
Ankara
Katılım
3 Eylül 2018
Konular
16
Mesajlar
183
Çözümler
1
Tepkime puanı
111
Puanları
43
Beyler buradaki insanlar genelde E ticarette aktif daha iyi bilirsiniz. Ben N11 den Vorteil isimli bir mağazadan saç kurutma makinesi aldım. Aldığım gibi kutu açılışı videosu çektim ki bozuk olduğunda elimde kanıt olsun diye. Tahmin ettiğim gibi bozuk çıktı ürün.

Ürünü iade etmek için N11 den iade kodu alıp iade ettim fakat satıcı iadeyi kabul etmemiş, kargodan bile almamış dolandıcı. Kargo bana iade olacak ve gidiş geliş ücretini siz vereceksiniz dedi yurtiçi kargo. Bu birinci sorun.
Şimdi bu aldığım ürünü garantiye göndermek istedim powertec servisi de kargo ücreti istiyor. Ben sıfır aldığım bir üründe teknik servis raporu almak zorunda mıyım? Zorunda olsam dahi neden kargo ücreti veriyorum.
Satıcı binlerce kişiye bozuk mal satıp böyle iade kabul etmiyor. Bir ton şikayet var nasıl olacak.

Ne yapacağım kafam karıştı lütfen birisi yardımcı olabilir mi? Kimi tüketici hakları şikayet edeceğim.
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Madde 8'i derki;
MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

Evet, satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Buna göre değişim yapılmaz ise Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaparak ödemiş olduğunuz parayı alabilirsiniz. Uğraşmayın sakın kargoyla falan. Şikayette bulunun paşa paşa ödeyecekler. Hatta sizi uzlaşma için arayacaklar, uzlaşmak istemiyorum deyin. Para ceza bile vereceklerdir.

Firmayı ve N11 i şikayet edeceksiniz.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bu durumu kardeşimin telefonu ile yaşamış olduğu sıkıntıdan dolayı biliyorum. İsmi lazım değil media bilmem neyi Tüketici Hakem Heyetine şikayet etmiştim. 20 gün içinde parayı almıştık. Videoyu da sunun. Daha yararlı olur
 

ibrother

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
ibo
Cihazım
RN10PRO
Yaş
24
Konum
ankara
Katılım
1 Temmuz 2021
Konular
19
Mesajlar
410
Çözümler
5
Tepkime puanı
153
Puanları
58
hocam n11 müşteri hizmetlerini arayın kargoyu gelince teslim almayın almak zorundalar direkt müşteri hizmetleriyle iletişime geçin
N11 ile günlerdir yazışıyorum N11 çok pasif kaldı. Şuan öyle karışık ki, bir yandan kargo arayıp beni tehdit ediyor, adama diyorum kargoyu almam imha ederiz ve sizi dava ederiz diyor. Satıcı başka alemde hiçbir şey yazmıyor. N11 ölmüş zaten.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Madde 8'i derki;
MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

Evet, satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Buna göre değişim yapılmaz ise Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaparak ödemiş olduğunuz parayı alabilirsiniz. Uğraşmayın sakın kargoyla falan. Şikayette bulunun paşa paşa ödeyecekler. Hatta sizi uzlaşma için arayacaklar, uzlaşmak istemiyorum deyin. Para ceza bile vereceklerdir.

Firmayı ve N11 i şikayet edeceksiniz.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Bu durumu kardeşimin telefonu ile yaşamış olduğu sıkıntıdan dolayı biliyorum. İsmi lazım değil media bilmem neyi Tüketici Hakem Heyetine şikayet etmiştim. 20 gün içinde parayı almıştık. Videoyu da sunun. Daha yararlı olur
Tüketici hakem heyetine bugün bizzat gittim ama kayıt alan arkadaşlar bu konuda çok bilgisiz. 6502 sayılı kanun da şu şu maddeler beni koruyor diyorum, yok diyor kargo ücreti iade edince sen vereceksin diyor. Dedim ki kanunda keyfi iade olursa kargo ücreti alıcıya aittir ama kusurlu ürün olunca satıcı karşılamak zorunda diyor. Yok dedi açtı kanun aynen dediğim gibi.
Ama bugün ufak bir gelişme oldu aradan geçen 12 gün sonra şikayet etmediğim kanal kalmadı tabi. Satıcı kargoyu aldım iade onayı yapacağım dedi. Kargo ne iş dedim onlar da para istiyor dedim, yurtiçi kargoya git satıcı ürünü almış de dedi. Gittim 1 saat sonra kargo iade edildi görünüyor ama bana değil. Ortalık çok karışık. Başıma gelmez diyordum ama N11 de geldi maalesef. Bundan sonra en kötü trendyol benim için. Onlar bile çok iyiymiş anladım.
 
Son düzenleme:

ibrother

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
ibo
Cihazım
RN10PRO
Yaş
24
Konum
ankara
Katılım
1 Temmuz 2021
Konular
19
Mesajlar
410
Çözümler
5
Tepkime puanı
153
Puanları
58
11 gün uğraş sonucu iade etmeyi başardım. Defalarca kez bir ton yere şikayet ettim. Çok uğraştım ama bir daha hayatta N11 den bir şey almam.
 

Lucas.Rintaro

Uzman Üye
Uzman Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Lucas
Cihazım
Redmi Note 10 P
Yaş
31
Konum
İzmir
Katılım
15 Eylül 2019
Konular
17
Mesajlar
2.125
Çözümler
5
Tepkime puanı
1.218
Puanları
188
11 gün uğraş sonucu iade etmeyi başardım. Defalarca kez bir ton yere şikayet ettim. Çok uğraştım ama bir daha hayatta N11 den bir şey almam.
Geçmiş olsun hocam ama sorun daha çok firma kaynaklı gibi. N11 aracı ne de olsa.
 

ibrother

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
Adım
ibo
Cihazım
RN10PRO
Yaş
24
Konum
ankara
Katılım
1 Temmuz 2021
Konular
19
Mesajlar
410
Çözümler
5
Tepkime puanı
153
Puanları
58
Geçmiş olsun hocam ama sorun daha çok firma kaynaklı gibi. N11 aracı ne de olsa.
Trendyol ve hepsiburada dan da çok alışveriş yaptım. Onların iade politikası var ve çoğu satıcı özellikle sorunlu insanlar N11 i tercih ediyor. İade politikası müşteri lehine olmadığı sürece sorun. Sinir sahibi oldum resmen. Yurtiçi kargo gidiş geliş ücretini siz vereceksiniz diyor, neden diyorum kanuna göre satıcıdan almanız lazım diyorum yok diyor biz hayır kurumu muyuz. Sanki kimse onlardan hayır bekliyor, kendilerine hayırları yok.
 

Lucas.Rintaro

Uzman Üye
Uzman Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Lucas
Cihazım
Redmi Note 10 P
Yaş
31
Konum
İzmir
Katılım
15 Eylül 2019
Konular
17
Mesajlar
2.125
Çözümler
5
Tepkime puanı
1.218
Puanları
188
Trendyol ve hepsiburada dan da çok alışveriş yaptım. Onların iade politikası var ve çoğu satıcı özellikle sorunlu insanlar N11 i tercih ediyor. İade politikası müşteri lehine olmadığı sürece sorun. Sinir sahibi oldum resmen. Yurtiçi kargo gidiş geliş ücretini siz vereceksiniz diyor, neden diyorum kanuna göre satıcıdan almanız lazım diyorum yok diyor biz hayır kurumu muyuz. Sanki kimse onlardan hayır bekliyor, kendilerine hayırları yok.
Muz cumhuriyeti burası, insanlar kafasına göre takılıyor artık
 
Üst Alt