Yardım Yetkili Serviste maksimum tamir süresi dolan cihazlarla ilgili işlem

SerkanTTZ

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Serkan
Cihazım
Mi 11
Yaş
42
Konum
Afet Hanım Konağı, Alaçatı, Çeşme, İzmir
Katılım
14 Kasım 2021
Konular
7
Mesajlar
26
Tepkime puanı
21
Puanları
3
Yüklü Rom ve Versiyon Numarası
12.5.9 Global
Telefon Modeli
Mi 11
Bootloader Kilidi
Bilmiyorum
Merhaba 14 Şubat'ta m11 cihazımı servise bıraktım. Bugün 18'inci gün doluyor. Telefon için anakart parçası bekliyor diyorlar. Maksimum tamir süresinin dolmasına birkaç gün kaldı. Garanti kapsamında ürünüm. Cihazımı Hepsiburada'dan aldım Xiaomi Türkiye Garantili Cihazım. Cihazımın bulunduğu teknik servis GENPA.

Sorum şöyle, maksimum tamir süresi dolan cihazım için yenisiyle, yoksa eğer ki m11 ellerinde yok diye biliyorum misli ile değişimini talep edeceğim. Bunu firmanın inisiyatifine bırakmamak için ayrıca tüketici hakem heyetine de dosya açacağım e devletten. Ancak bunu hangi firmadan talep edeceğim? Hepsiburada'dan mı Xiaomi Türkiye'den mi yoksa GENPA'dan mı?

Bir de eğer paramın iadesini istersem fatura tutarında mı iade istemem gerekiyor yoksa telefonun güncel fiyatından mı hesaplama yapılıyor?

Teşekkürler.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

ekran görüntüsündeki satıcı/sağlayıcı bilgisine hangi firmanın bilgilerini yazıyoruz acaba? Hepsiburada'nın mı?
 

Ekli dosyalar

  • tuketıcı.png
    tuketıcı.png
    231,9 KB · Görüntüleme: 12

onununcuköy

Hevesli Üye
Uzman Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Erkan
Cihazım
Yok
Konum
Eskişehir
Katılım
6 Mart 2017
Konular
6
Mesajlar
2.187
Çözümler
38
Tepkime puanı
1.766
Puanları
188
20 iş gününü geçen cihazlarda İade, değişim veya onarım tüketicinin seçimlik hakları olarak tanımlanıyor hocam.

İade talebinde bulunursanız size fatura bedelini öderler.
Değişim talebinde bulunursanız cihazınızın aynısını, bulunamaması durumunda bir üst modelini verirler.
Onarım seçerseniz de cihazınızın arızası giderilir ve oluşan değer kaybı ve diğer mağduriyetler için size bir miktar para verirler.

Tabii bunlar yasal olarak yapmaları gerekenler ama garanti firmaları araya pek çok çakallık ekleyerek işlerine hangisi gelirse onu yaparlar. İade en çok tercih ettikleri çünkü sizin 3 liraya aldığınız ürün artık 10 lira. Parça tamiri bile daha fazla tutuyor. Size 3 lirayı gönderir ne yaparsan yap gibi bir anlayışta olurlar. Bunu kabul etmeyin, direk THH'ye başvurun ve seçimlik haklarımın kullanılmasına izin verilmiyor diyerek itiraz edin. Değişim isterseniz ellerindeki swap cihazlardan birini gönderirler. Bu cihazlar ithalatçı firma tarafından servise servis anlaşması yapılırken değişim, parça tedariki, eğitim vb. amaçlarla verilir. Eğer açılmamış ise sorun yok ama açılmış cihaz ise içinden parça alınıp farklı cihazdan tamamlanmış ya da eğitim amaçlı teknisyenlerin içinden geçtiği bir cihaz olabilir, dikkatli olun. Misli ile değişim istendiğinde ise genellikle müşteri farklı seriye yönlendirilir. Yani sizin cihazınız Mi10 ve misli ile değişim istediniz size daha yeni diyerek Redmi Note 11 vermeye çalışırlar. Bilinçsiz kullanıcıyı kandırır gönderirler. Onarım seçeneğinde ise bu aradaki fark yasal olarak alınması gerekliyse de bu güne kadar alanı da vereni de duymadım. THH bilirkişileri bile o ne diye aşıp kanuna bakıyorlar. Eğer almayı becerirseniz emsal karar olacaktır :)

Özetle servisle iletişime geçmeden önce kanunu okuyun ve kanun maddelerini alıntılayarak yazılı başvuruda bulunun. Süreç içerisinde her daim saygılı ve anlayışlı olun. Bilinçsiz kullanıcı olmadığınızı ve hakkınızı arayacağınızı anlarlarsa uğraşmazlar en makul şekilde çözerler. Ama abuk subuk tehditler savurur, hakaret ederseniz onlar da sizi uğraştırırlar sonuç olarak para hakaret ettiğiniz kişinin cebinden değil firmadan çıkacak ve o kişi sizi yıllarca uğraştırmış olarak intikamını almış olacak.
 
Oyla:

emrecanzincir

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Emre
Cihazım
Redmi Note 10 S
Meslek
Mekatronik Müh.
Konum
İzmir
Katılım
1 Mart 2022
Konular
1
Mesajlar
112
Çözümler
1
Tepkime puanı
64
Puanları
28
Fatura bedeliniz üzerinden iade oluyor bildiğim kadarıyla. Ekran görüntüsüne de satıcı bilgilerini giriyorsunuz (faturada yazan)
 
Oyla:

SerkanTTZ

Yeni Üye
Yeni Üye
MIUI Sever
Adım
Serkan
Cihazım
Mi 11
Yaş
42
Konum
Afet Hanım Konağı, Alaçatı, Çeşme, İzmir
Katılım
14 Kasım 2021
Konular
7
Mesajlar
26
Tepkime puanı
21
Puanları
3
2 gün evvel 20 iş günü doldu ve genpa'yı aradım iade talebini ilettim. Genpa ithalatçı firmadan alınan bilgi doğrultusunda iade, değişim hatta onarım yapma hakkına sahip olduğunu söyledi kabul etmedim kesinlikle ürünün bedelinin iadesini istedim. Aradan yine günler geçti ve yine hiçbir şekilde iade yapmadılar. Bugün Tüketici Mahkeme Heyetine GENPA adına şikayet oluşturdum. Bu arada bu kadar uzun servis süresi olması sebebiyle yedek telefon rica ettim onu da pandemi koşullarını bahane ederek göndermediler.

Tüketici mahkeme heyetinin nasıl bir yaptırımı var ve ne zamanda bir karar veriyor bu kararın bağlayıcılığı nedir?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

20 iş gününü geçen cihazlarda İade, değişim veya onarım tüketicinin seçimlik hakları olarak tanımlanıyor hocam.

İade talebinde bulunursanız size fatura bedelini öderler.
Değişim talebinde bulunursanız cihazınızın aynısını, bulunamaması durumunda bir üst modelini verirler.
Onarım seçerseniz de cihazınızın arızası giderilir ve oluşan değer kaybı ve diğer mağduriyetler için size bir miktar para verirler.

Tabii bunlar yasal olarak yapmaları gerekenler ama garanti firmaları araya pek çok çakallık ekleyerek işlerine hangisi gelirse onu yaparlar. İade en çok tercih ettikleri çünkü sizin 3 liraya aldığınız ürün artık 10 lira. Parça tamiri bile daha fazla tutuyor. Size 3 lirayı gönderir ne yaparsan yap gibi bir anlayışta olurlar. Bunu kabul etmeyin, direk THH'ye başvurun ve seçimlik haklarımın kullanılmasına izin verilmiyor diyerek itiraz edin. Değişim isterseniz ellerindeki swap cihazlardan birini gönderirler. Bu cihazlar ithalatçı firma tarafından servise servis anlaşması yapılırken değişim, parça tedariki, eğitim vb. amaçlarla verilir. Eğer açılmamış ise sorun yok ama açılmış cihaz ise içinden parça alınıp farklı cihazdan tamamlanmış ya da eğitim amaçlı teknisyenlerin içinden geçtiği bir cihaz olabilir, dikkatli olun. Misli ile değişim istendiğinde ise genellikle müşteri farklı seriye yönlendirilir. Yani sizin cihazınız Mi10 ve misli ile değişim istediniz size daha yeni diyerek Redmi Note 11 vermeye çalışırlar. Bilinçsiz kullanıcıyı kandırır gönderirler. Onarım seçeneğinde ise bu aradaki fark yasal olarak alınması gerekliyse de bu güne kadar alanı da vereni de duymadım. THH bilirkişileri bile o ne diye aşıp kanuna bakıyorlar. Eğer almayı becerirseniz emsal karar olacaktır :)

Özetle servisle iletişime geçmeden önce kanunu okuyun ve kanun maddelerini alıntılayarak yazılı başvuruda bulunun. Süreç içerisinde her daim saygılı ve anlayışlı olun. Bilinçsiz kullanıcı olmadığınızı ve hakkınızı arayacağınızı anlarlarsa uğraşmazlar en makul şekilde çözerler. Ama abuk subuk tehditler savurur, hakaret ederseniz onlar da sizi uğraştırırlar sonuç olarak para hakaret ettiğiniz kişinin cebinden değil firmadan çıkacak ve o kişi sizi yıllarca uğraştırmış olarak intikamını almış olacak.
Çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. Agresif bir insan değilim gayet karşıdakinin de bir çalışan olduğunu düşünerek iletişim kuruyorum. Zaten ellerinde ne mi11 var ne de m11'den daha üst bir segment telefon. Onarım kabul etmediğimi de bildirdim zaten.

Tekrar çok teşekkür ederim bilgilendirmeler için. Yanıt aldığım zaman buraya da yazacağım.
 
Oyla:
Üst Alt