Xiaomi yılın ilk yarısında 35 milyon akıllı telefon sattı

[img=793x720]http://www.ranklogos.com/wp-content/uploads/2014/11/Xiaomi.png[/img] 
 
İlk kurulduğu günden bu yana akıllı telefon pazarındaki fiyat-performans çizgisini başarılı bir şekilde devam ettiren Xiaomi, bunun meyvelerini toplamaya devam ediyor. Firmanın yılın yarısındaki rakamları dikkat çekici. 

Sektörden gelen bilgilere göre Xiaomi, yılın ilk yarısında 35 milyon akıllı telefon satışı gerçekleştirdi. Geçen yıl aynı dönemde bu rakam 26 milyondu. Firma yıllık yüzde 30 artış yakaladı. 

Elde edilen rakamda 10 milyon satış rakamını geçen Mi4 ve 13 milyon satan Redmi 2 serisinin katkısı büyük. Firmanın yıl sonundaki hedefi ise 80-100 milyon arasında akıllı telefon satışı gerçekleştirmek.

Xiaomi'nin önümüzdeki dönemde Mi5, Mi5 Pro ve Redmi Note 2 modellerini lanse etmesi bekleniyor. Bu modellerin satış rakamları ile birlikte firmanın hedefine varması kuvvetle muhtemel. Pazarda ise bu rakamlarla üçüncü Lenovo'yu zorlamaya başlaması bekleniyor.  

kaynak:
 

Guaire

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
Adım
Tayfun
Cihazım
LG G2
Konum
İstanbul
Katılım
5 Ağustos 2014
Konular
23
Mesajlar
509
Tepkime puanı
417
Puanları
78
Geçen senenin ilk yarısıyla kıyaslayınca bir ilerleme var, ama geçen senenin ikinci yarısında 35 milyon adet sattıklarını düşününce yerinde saymışlar.

Geçtiğimiz yılın ikinci yarısından itibaren diğer ülkelere açıldılar. Yeni pazarlarda yavaş başlayıp hızlandıklarını düşünürsek belki Çin pazarında geçtiğimiz yılın ikinci yarısına nazaran bir küçülme yaşamış bile olabilirler, bu rakamlara göre.

Mi4'ün satışlarının Mi3'ten daha yavaş olduğunu biliyoruz. Mi3 10 milyon satış rakamına Mi4'ten 2 ay daha az sürede ulaşmıştı.

Bu yılın ilk yarısının başında Mi Note ve Redmi 2'yi çıkardıklarını da hesaba katarsak bu rakamın aslında düşük olduğu sonucuna varılabilir. Zira yeni modellerin satışları arttırması beklenir normalde.

Hatırlarsak senenin başında Xiaomi CEO'su Lei Jun'un tedarikçilerinden 100 milyon akıllı telefon satışına göre hazır olmalarını istediği haberleri vardı ve bu sene için hedefleri 100 milyondu.

İlk yarıda 35 milyonda kalmak, sene boyunca 100 milyona ulaşma hedefinin hemen hemen tamamen yattığını gösterir.

Bu hedefe ulaşamamalarında birden çok neden var.

1. Redmi Note 2'yi sene başında çıkarmaları lazımdı. Redmi Note rakipleri karşısında çok zayıf kaldı.
2. Redmi 2, Redmi 1s'e nazaran yeterince gelişme sunamadı. 
3. Mi Note'un fiyatını iyi ayarlayamadılar.
4. Mi4'ün fiyatında indirim yapmakta çok geç kaldılar.
5. Mi Note Pro'nun tanıtıldıktan ancak aylar sonra çıkabilmesi. Fiyatı ve Snapdragon 810'la ilgili genel olumsuz kanaat.
6. Mi4i'nin de bekledikleri kadar satış yapacağını zannetmiyorum. Onda da fiyatı iyi ayarlayamadılar. Redmi serisine uyacak 160$ seviyesinde bir cihazı amiral gemi diye 200$'a satmaya çalışıyorlar. Snapdragon 615 de ayrıca sıkıntılı. Yakında Çin'de piyasaya çıkacak. Bakalım Çinlilere o fiyattan satmaya kalkarlarsa nasıl tepki görecekler.

Buna rağmen benim tahminim geçen senenin ilk 6 ayına kıyasla çok daha fazla kar ettikleri yönünde.
 
Üst Alt