xiaomi türkiye açılana kadar bu tür bir garanti olmaz
migros un getirip sattıkları ise aracı olan ithalatçı firmanın garantileri dahilinde
sahibinden gibi sitelerde x.t. garantili veya tr garantili diye yazanların hepsi sahtekar.
adınıza faturalı diyorlar ama başkasının aldığı faturayı okuduğunuzda ya kılıf yada şu bu ürün diye detayı belli olmayan ürün olarak kesiliyor. sorduğunda gerçeği açıklıyorlar ve "biz burdayız" firmamız garanti diyorlar.. ama ortada gerçek firma yok. muhasebe ve vergi kayıtlarını incelediğinizi de muhasebe olarak adi şirket olan kişisel şirket kaydı olduğunu da görebilirsiniz. Allah bilir hangi yakini üzerine almıştır. çünkü bu tür adamların daha önce açıp ifla ettirdiği veya vergisini vs ödemediği için kapattığı kendine ait kayıt olduğundan
dolayısı ile, MARKA olarak TR ye gelmedikleri sürece yazılan diğer hiçbir ifade kullandığınız sorduğunuz sorunun cevabı DEĞİL.
adam ağzı ile kuş tutsa inanmayın. çünkü marka ülkemizde yok.
geldiğinde ise yine bu kaçak ürünler olacaktır ama firmanın temsilcisi, bu kaçak ürünlere bakıp bakmayacağı hangi şartlara bakacağı belli değil
Örnek :
yaklaşık 20 yıl önce... eski patronum umreye gittiğinde sharp marka bir ipad/databank getirmişti. zaman içinde düştü ve tamiri gerekti. benden karaköy e gidip yaptırtmamı istedi. gittim bankalar caddesinde buldum firmayı...
biz bu cihaza bakmayız. biz satmadık... hönk diyorsun... çünkü alındığı yerde 20-50usd fazla ödeyerek international garanti belgesi elimizde olmasına rağmen sharp Türkiye bu ürüne servis bedeli almadan bakmayacağını belirtti. çünkü kendi satmamış. ne diyeceksin ?
walkman zamanlarını bilmez çoğunuz.. özellikle yamaha olsun sony-aiwa olsun. kaset çalarda özel seriler idi. ülkemizde bu tür ürünler çok fahiş fiyata satıldığı için bir şekilde yurt içine gelir ve aynı ürün ister istemez arızalanır. ya köşedeki tv tamircisine verecek ki korkarsın.. parça olmaz genelde. yada yetkili servis ücret karşılığı bakmasını istersin
akıllı isen fabrikaya sorunu ve ülkendeki yetkili firmanın adını-cevabını ekleyrek gönderdiğinde ürün sana YENİSİ olarak geri gelir. tamir edecek elemanları ve mentıkları olmadığı için.
iç mimar arkadaşım almanya iş gezisinde diskete kayıt eden casio digital fotoğraf makinesi ile geldi.. tabiki çok çok güzel. herkesin özel ilgisini çekti.
derken eleman bunu elinden düşürdü ve iç merceği kırıldı. ülkemizdekilerin bunu yapmasını bırak adamlara ürün daha gelmemiş idi nasıl yapılacağını da bilmiyorlar. neyse 6 ay sonra yeniden almanya ya gittiğinde aldığı firmaya gidip cam kırıldı ama faturasını getirmeyi unuttum demesine rağmen adam ürünü kabaca incelemeden sonra alıp sıfır kutusu ile değiştirmesi ile ....
birçok Türkiye Temsilcisi adındaki firma bu tür işlemler marka garantisinde olmasına rağmen yapmaz. çünkü işine gelmez. senin o kırık ürününü değiştirmek ile
a) satacağı ürünü kaybetmiş olacak
b) hak etmediği bir teknik servis bedelinden olacak
yani zarar içinde zarar edecek. marka nın adı şanı önemi kendi firmasının yetkinliği vs önemli değil. taki sen bu olayı ana merkeze iletmen.. ve diğer sorunu yaşayanların iletmesi ve temsilcilik hakkının elinden alınana kadar
örnek bir firma.. Epson Türkiye temsilcisi olan romar firması gibi.... bu firmayı merkezine şikayet edenlerden bir tanesi de benim
ilk şikayet ettiğim firma değil tabiki. sonuncu da olmadı...
kim ne derse desin... ilk garanti kendinizdir.