Çinli mobil cihaz üreticisi Xiaomi, satış ve pazarlama başarısını ABD’de göstermek için acele etmeyecek gibi gözüküyor. Eskiden Google’da yöneticilik yapan, şimdiyse Xiaomi’nin başkan yardımcılığı görevini üstlenen Hugo Barra; şirketinin ABD pazarında bir iz bırakmak istediğini, ancak bu konuda agresif bir takvimlerinin olmadığını belirtti. İlk etapta aksesuarlarıyla ABD’de boy göstermeye başlayan Xiaomi, akıllı telefonlarını piyasaya sürme konusunda işleri ağırdan alacağı mesajını somut biçimde vermiş oldu.
Xiaomi, Çin’in “mobil mucize”lerinden biri olma özelliğini taşıyor. Uygun fiyatları, dikkat çekici özellikler ve internet tabanlı bir ekosistemle birleştiren Xiaomi’nin ürünleri Çin’de son derece yüksek satış rakamlarına ulaşmıştı. Çin pazarının doyuma ulaşmaya başlamasıyla birlikte gözünü Çin’in komşu pazarlarına çeviren Xiaomi, başarısını bu bölgelerde de tekrarlamış gibi gözüküyor. ABD pazarı ise Xiaomi için daha çetin bir ceviz imajı veriyor.
ABD akıllı telefon pazarına girmeleri için çeşitli engellerin bulunduğunu dile getiren Hugo Barra, destek kültürünü bu engellerin en büyüğü olarak gösterdi. ABD’de akıllı telefon satın alanların büyük kısmı işlemi mobil operatörler aracılığıyla gerçekleştiriyor. Çinli üreticilerin büyük kısmı ise operatör kanallarını kullanmadan satış yapmayı tercih ediyor. Huawei bu sorunun ortadan kalkması için insiyatif almaya hazır gözükürken, Xiaomi şu an için bu konuda bir sorumluluk altına girmeye istekli gözükmüyor.
Ekosistem ve fiyatlandırma Xiaomi’nin işleri ağırdan almasının diğer sebepleri arasında sayılıyor. Amerikan tüketicilerinin Çinli tüketicilere kıyasla daha az fiyat odaklı olduğu biliniyor. Xiaomi’nin yazılımdan müşteri hizmetlerine kadar pek çok hizmeti çevrim içi ortamda sunması da şirket adına ABD pazarında zorluk oluşturabilecek bir diğer yaklaşım olarak tanımlanıyor. ABD’de sistem genelde telefon üzerinden destek ve servis merkezleri üzerinden yürüyor.
Bütün bu faktörlere rağmen, Xiaomi ABD pazarındaki büyük hedeflerinden vazgeçmiş değil. Sadece şirketin büyük hedefleri için ne zaman ve nasıl harekete geçeceği henüz bilinmiyor. Xiaomi, bekleme süresinde Mi Band gibi aksesuarlar sayesinde ABD pazarını biraz daha yakından gözlemleme ve tanıma fırsatı buluyor.
Xiaomi, Çin’in “mobil mucize”lerinden biri olma özelliğini taşıyor. Uygun fiyatları, dikkat çekici özellikler ve internet tabanlı bir ekosistemle birleştiren Xiaomi’nin ürünleri Çin’de son derece yüksek satış rakamlarına ulaşmıştı. Çin pazarının doyuma ulaşmaya başlamasıyla birlikte gözünü Çin’in komşu pazarlarına çeviren Xiaomi, başarısını bu bölgelerde de tekrarlamış gibi gözüküyor. ABD pazarı ise Xiaomi için daha çetin bir ceviz imajı veriyor.
ABD akıllı telefon pazarına girmeleri için çeşitli engellerin bulunduğunu dile getiren Hugo Barra, destek kültürünü bu engellerin en büyüğü olarak gösterdi. ABD’de akıllı telefon satın alanların büyük kısmı işlemi mobil operatörler aracılığıyla gerçekleştiriyor. Çinli üreticilerin büyük kısmı ise operatör kanallarını kullanmadan satış yapmayı tercih ediyor. Huawei bu sorunun ortadan kalkması için insiyatif almaya hazır gözükürken, Xiaomi şu an için bu konuda bir sorumluluk altına girmeye istekli gözükmüyor.
Ekosistem ve fiyatlandırma Xiaomi’nin işleri ağırdan almasının diğer sebepleri arasında sayılıyor. Amerikan tüketicilerinin Çinli tüketicilere kıyasla daha az fiyat odaklı olduğu biliniyor. Xiaomi’nin yazılımdan müşteri hizmetlerine kadar pek çok hizmeti çevrim içi ortamda sunması da şirket adına ABD pazarında zorluk oluşturabilecek bir diğer yaklaşım olarak tanımlanıyor. ABD’de sistem genelde telefon üzerinden destek ve servis merkezleri üzerinden yürüyor.
Bütün bu faktörlere rağmen, Xiaomi ABD pazarındaki büyük hedeflerinden vazgeçmiş değil. Sadece şirketin büyük hedefleri için ne zaman ve nasıl harekete geçeceği henüz bilinmiyor. Xiaomi, bekleme süresinde Mi Band gibi aksesuarlar sayesinde ABD pazarını biraz daha yakından gözlemleme ve tanıma fırsatı buluyor.
Linkleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir