Biraz gerçekçi olmakta yarar var. Yukarıdaki haberin Türkiye ile ilgili abes olarak yazılan kısmını dışlayacak olursak herşey yerine oturuyor. Adetleri de milyon olarak telaffuz edebiliriz.
Mesela Huawei ile Xiaomi arasında 35 milyon gibi bir fark var. Sizler Türkiye'de Xiaomi'nin 35 milyon gibi bir rakama ulaşmasını nasıl bekliyorsunuz ki ilk üç konuşuluyor?
Hadi 4.ye gelelim. Fark 3,2 milyon. Ben milyonlardan vazgeçtim, acaba Xiaomi ilk birkaç sene boyunca acaba yıllık olarak yüzbinli rakamları görebilmesi mümkün müdür?
Xiaomi şu düşüncesiyle dünya markası falan olamaz. Evet belki sadece Çin ve Hindistan'da satış yaptığı halde dünya markalarına kafa tuttuğunu söyleyebiliriz ama hepsi bu. Çünkü maalesef dünyaya açılmayı beceremiyorlar. Geçen ay yeğenimin arkadaşı Uzakdoğuya çıkmış, Malezya, Singapur, Hong Kong falan gezmiş. 1 tane Xiaomi mağazası bulamamış. Buldukları yerlere de güvenememiş. İnternetten alsa belli bir adresi yok. Gerçi internette de ürün bulamamış ya orası da ayrı.
Böyle dünyaya açılma olmaz. İstediğim ürün olmadıktan sonra 24 saat tüm TV'lerde reklam yapılsa ne olacak? Xiaomi resmen buraya gelmiş olsaydı şimdi belki Mi4'ü de görememiş olacaktık. Mi4i'ye talim edecektik. Banane Mi4i'den.
Sent from my MI PAD using Tapatalk