Yardım Thh kararı birebir değişim / ücret iadesi hk.

calderon61

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ismet
Cihazım
mi 8
Yaş
41
Konum
turkiye
Katılım
17 Mayıs 2019
Konular
38
Mesajlar
193
Tepkime puanı
48
Puanları
28
Yüklü Rom ve Versiyon Numarası
11
Telefon Modeli
mi 8
Bootloader Kilidi
Kapalı
Arkadaşlar mahkeme birebir misli ile değişim kararı vermiş. Ancak satıcı elimizde ürün olmadığı için ücret iadesi yapacağız diyorlar. Bende 6 ay önceki fiyata aynı telefonu alamayacağımı (800TL fark var) belirttim ancak kanunen böyle diyorlar. Bu konuda tecrübeli arkadaşlar var mı ? Sizce süreç bu şekilde mi ? Ürünü tedarik edemiyoruz diyorlar ancak mi store (evafone satıyor) hala satıyor. Sizce ne yapmalıyım ?
Satıcı: Şengüller iletişim
 

brobaba290

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Kaan
Cihazım
REDMİ Note8 Pro
Meslek
Yazılımcı
Yaş
22
Konum
Ankara
Katılım
21 Nisan 2018
Konular
18
Mesajlar
326
Tepkime puanı
94
Puanları
43
Büyük ihtimalle para iadesi alırsınız ama çünkü satıcı tedarik edemiyor birde ona yakın bir ürün teklif edebilirsiniz
 
Oyla:

calderon61

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
ismet
Cihazım
mi 8
Yaş
41
Konum
turkiye
Katılım
17 Mayıs 2019
Konular
38
Mesajlar
193
Tepkime puanı
48
Puanları
28
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Büyük ihtimalle para iadesi alırsınız ama çünkü satıcı tedarik edemiyor birde ona yakın bir ürün teklif edebilirsiniz
Teklif ediyorum oda yok diyor.

Tüketicinin diğer hakları

MADDE 9 –
(1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;

a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,

b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,

durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

(2) Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

(3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır.

(4) Tüketicinin, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkını seçmesi durumunda satıcı, üretici veya ithalatçının, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebinin kendilerine bildirilmesinden itibaren azami otuz iş günü içerisinde, bu talebi yerine getirmesi zorunludur.

(5) Birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen raporun, arızanın bildirim tarihinden itibaren o mala ilişkin azami tamir süresi içerisinde düzenlenmesi zorunludur.

(4) bu madde de açıkça belli değil mi ? Ülkedeki resmi disbürütör satıyorsa alsın ordan talebi yerine getirsin ol muyor mu ?
 
Oyla:
Üst Alt