Akıllı telefon pazarındaki çetin mücadele devam ederken IDC'den Asya-Pasific pazarına yönelik raporlar geldi. Sonuçlar Samsung'un büyük kayıp yaşadığı ve zirveyi kaptırdığı yönünde.
Akıllı telefon pazarındaki mücadele tüm hızıyla sürerken, pazar araştırma şirketi IDC'nin 2014 yılı Asya-Pasifik pazarına yönelik sonuçları yayınlandı. Özellikle Çin pazarında Samsung'un büyük kayıp yaşadığı ve liderliği kaptırdığı görülüyor.
2013'e göre kayıp büyük
Xiaomi, Huawei ve Apple Çin pazarında paylarını artıran markalar olarak öne çıkarken, Samsung bir önceki yıla göre yüzde 50'ye yakın bir pazar payı kaybı yaşamış durumda. Şirketin 2013 yılı son çeyreğinde yüzde 19'lara yaklaşan pazar payı geçtiğimiz yılın son çeyreğinde yüzde 8'lerin altına indi.
Yeni üreticiler pazar payını artırdı
Samsung'un gerileyişindeki en büyük etkenlerden birinin Xiaomi ve Huawei gibi üreticilerin pazara sunduğu yüksek donanımlı ve düşük fiyat etiketli modeller olduğu belirtiliyor.
Samsung artık 2. sırada
Yıllık bazdaki sonuçlar ise oldukça ilginç. 2013 yılını sadece yüzde 5'ler civarındaki pazar payı ile kapatan Xiaomi, 2014 yılında yüzde 12'ler üzerine çıkarak liderlik koltuğuna oturmayı başarmış. Samsung ise yüzde 7'lere yaklaşan bir kayıp ile 2. sırada yer alıyor. Bakalım önümüzdek dönemde pazar nasıl şekillenecek?
Kaynak:
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
Akıllı telefon pazarındaki mücadele tüm hızıyla sürerken, pazar araştırma şirketi IDC'nin 2014 yılı Asya-Pasifik pazarına yönelik sonuçları yayınlandı. Özellikle Çin pazarında Samsung'un büyük kayıp yaşadığı ve liderliği kaptırdığı görülüyor.
2013'e göre kayıp büyük
Xiaomi, Huawei ve Apple Çin pazarında paylarını artıran markalar olarak öne çıkarken, Samsung bir önceki yıla göre yüzde 50'ye yakın bir pazar payı kaybı yaşamış durumda. Şirketin 2013 yılı son çeyreğinde yüzde 19'lara yaklaşan pazar payı geçtiğimiz yılın son çeyreğinde yüzde 8'lerin altına indi.
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
Yeni üreticiler pazar payını artırdı
Samsung'un gerileyişindeki en büyük etkenlerden birinin Xiaomi ve Huawei gibi üreticilerin pazara sunduğu yüksek donanımlı ve düşük fiyat etiketli modeller olduğu belirtiliyor.
Samsung artık 2. sırada
Yıllık bazdaki sonuçlar ise oldukça ilginç. 2013 yılını sadece yüzde 5'ler civarındaki pazar payı ile kapatan Xiaomi, 2014 yılında yüzde 12'ler üzerine çıkarak liderlik koltuğuna oturmayı başarmış. Samsung ise yüzde 7'lere yaklaşan bir kayıp ile 2. sırada yer alıyor. Bakalım önümüzdek dönemde pazar nasıl şekillenecek?
Kaynak:
Linkleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir