Merhaba, yaşadığınız sorunun birkaç olası nedeni olabilir. İşte bazı adımları takip ederek bu sorunu çözebilirsiniz.
1. **Ayarları Kontrol Edin**: Ayarlar - SIM Kartlar & mobil ağlar - Mobil ağlar - Açık olduğunu kontrol edin.
2. **SIM Kartı Kontrol Edin**: SIM kartı çıkarıp başka bir telefonda deneyin. Eğer orada da çalışmıyorsa, SIM kartınızın etkinleştirilmediği ya da hala aktif olmadığı anlamına gelebilir. Bu durumda, hizmet sağlayıcınıza başvurmanız gerekir.
3. **Airplane Modu**: Uçak modunu açıp birkaç saniye bekledikten sonra kapatmayı deneyin. Bu, telefonun şebeke bağlantısını yeniden başlatabilir.
4. **Ağ Modu**: Ayarlar - SIM Kartlar & mobil ağlar - Tercih edilen ağ tipi- “Otomatik” modunu deneyin. Eğer bu işe yaramazsa, farklı ağ modlarına geçiş yapmayı deneyin (4G/3G/2G).
5. **Network Operators**: Ayarlar - SIM Kartlar & mobil ağlar - Network operators - Otomatik seçeneği işaretli olmasına rağmen, manuel olarak operatörü seçin ve telefonunuzu yeniden başlatın.
6. **IMEI Numarasını Kontrol Edin**: *#06# yazarak telefonun IMEI numarasını kontrol edin. Eğer IMEI numarası ‘Geçersiz’ veya ‘Bilinmeyen’ olarak görünüyorsa, bu genellikle bir yazılım sorunudur ve bir servis merkezinde düzeltilebilir.
7. **Yazılım Güncellemesi**: Telefonun en son yazılım güncellemelerini aldığını kontrol edin. Bazen eski bir yazılım sürümü, ağ bağlantısında sorunlara neden olabilir.
8. **Fabrika Ayarlarına Sıfırlama**: Eğer tüm bu çözümler çalışmazsa, son çare olarak, telefonunuzu fabrika ayarlarına sıfırlayabilirsiniz. Bu, tüm verilerinizi ve uygulamalarınızı silecektir, bu yüzden yedekleme yapmayı unutmayın.
Eğer sorun hala devam ederse, satın aldığınız yerle iletişime geçmeniz ve durumu onlara bildirmeniz daha iyi olabilir. Eğer telefon hala garantiliyse, tamir veya değiştirme talebinde bulunabilirsiniz.