Sohbet Mi5 ile Delta'ya Doğru (Servis Süreci) / Mağduriyet!

besiktaslikrmz

Aktif Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Şafak
Cihazım
Mi9T Pro
Meslek
Öğrenci
Yaş
21
Konum
İstanbul
Katılım
6 Kasım 2017
Konular
10
Mesajlar
56
Tepkime puanı
155
Puanları
33
Allah'ın selamı üzerimize olsun.

Bugün 1.5 senedir sorunsuzca kullandığım Mi5 cihazımda son zamanlarda yaşadığım(ız) sorunlardan ötürü garantiye götürdüm. Cihazı cepporttan almıştım ve ithalatçi garantili olarak Delta Servis Servis ile hizmet veriliyor. Yaşadığım sorunlar ise şu şekilde;
  • Ghost Screen (Hayalet Ekran) sorunu
  • Pilin işlevini yitirmesi (Akabinde şişip, arka kapağı esnetmesi)
  • Şarj kesintisi olması, durduk yere şarjı bırakması
  • Nadiren cihazın anlık donup, reset atması
Bu sorunlara hepinizin aşina olduğunu düşüyorum. Zira 2016'nın amiral gemisi konumundaki Mi5 herkesi memnun ederken, son zamanlarında siz de hak vereceksiniz ki, Miui 9.5 sonrası ve daha sonrasında Miui 10 güncellemeleri ile adeta eskitildi. Ve bahsettiğim sorunlar boy göstermeye başladı.

Bugün ise cihazımı Sirkeci Sahil'de yer alan Delta Servise götürdüm. Açıkçası internet üzerindeki hakkında yapılan şikayetler, memnuniyetsizlikler tedirgin durumda olmamı sağladı. Google puanları 4,2 olmasına rağmen, şikayet var platformunda 1,5 puanları var. Bakalım süreç bizlere neler gösterecek? Delta nasıl bir firma..? Bu yazı da cihaz sahiplerinin firma hakkında bilgilenmesini sağlayacaktır.

SÜREÇ
  1. Cihaz elden servise teslim edildi. (7-10 iş günü içerisinde sürecin tamamlanacağını ve bilgilendirileceğimi söylediler. Ayrıca isteğim üzerine kargo ile ücretsiz teslim edicekler.)
  2. Delta servis üzerinden kontrol sağladığımda "kayıt açıldı" olarak cihazımı görüyorum.
  3. Cihazı cumartesi teslim etmiştim, bugün pazartesi. "Onarım İşlemleri Devam Ediyor" yazısı verildi.
  4. Bugün 6. gün (5. iş günü) ve mail ile cihazı sorduğumda "Beklenen parça gelmiştir, en kısa sürede cihaz incelenip tarafınıza iletilicektir denildi.
  5. Bugün tahmini teslim tarihi günü ama cihaz çıkışı olmadı. 8. İş günü. Arayıp sordum haftaiçi olur denildi.
  6. Bugün 9. iş günü sistemden kontrol ettim. Parça Bekliyor yazısı ile karşılaştım.
  7. Bugün yine 9. iş günü akşamı cihaz için "Onarım İşlemleri Devam Ediyor" yazısı ekranda mevcut.
  8. Bugün toplamda 14. gün ve 12. iş günü kontrol ettiğimde cihazımın kargoya verildiği yazıyor. 72 saatte teslim edilecekmiş. Ancak herhangi bir kargo takip kodu bulamadım. Cihazı da gelince inceleyeceğim. (Sistemde ekran ve bataryanın değiştirildiği yazıyor, soketle ilgili problemim ve resetleme sorunu ile ilgili herhangi bir ibare bulamadım. Bakalım sonuç ne olacak...)
  9. Bugün 17. gün ve sonunda cihaz elime ulaştı.
KUTU & İŞÇİLİK

Güzel bir kutuya sarmışlar, hasar gelmez kolay kolay.

İşçiliklerini beğenmedim, sanırım ekran takarken çizmişler telefonun köşelerini, ufak ufak birkaç tane çizik var. Ve ekranı yapıştırdıkları yapıştırıcı dışarı taşmış. İşçiliklerini beğenmedim. Tavsiye etmem.

İNCELEMELER

  1. Ekran: Ekranı inceledim, Ghost Screen sorunu yok. İlerde olursa güncellerim. LG panel idi ve JDI ile değiştirilmiş.
- Ekran JDI ama ekranın üstündeki paneli çakma bir parçayla değiştirmişler. Sol üst köşede orijinalinde MI yazardı, bunda o yok. Çakma olduğu çok belli. Sensörlerin boyutu falan orijinali gibi değil.
  1. Batarya: Batarya konusu tam bir felaket. 1.5 yıllık, şişmiş ve %69 sağlık oranına sahip eski bataryam, %64 sağlık oranına sahip bir batarya ile -değiştirilmiş. Telefonun şarjı %8'den aşağı su gibi akıyor. 1 saat 50 dakika - 2 saat 20 dakika civarlarında ekran süresi alıyorum zar zor normal kullanımda. Eski haliyle 3 saatten aşağı olmuyordu. Kesinlikle orijinal olduğuna inanmıyorum. Sıfır taktıklarına da inanmıyorum. Çünkü sıfır bir bataryanın sağlık oranı en kötü %90 olur ve şarj edile edile %98-99-100'e kadar ulaşır. %64 nedir?
GÜNCELLEME: Arkadaşlar bugün ortalama 2 ay falan oldu. Batarya müthiş derecede şişti. Ve pert oldu. Telefon artık kullanılamaz durumda. Tam şarj sonrası bazen 10 dakika, bazen 20 dakika kullanılıyor. Sonra telefon bir anda şarjı bitiyor. Şarja takınca bir anda 40 falan oluyor. İyice saçmaladı.
  1. Soket: Sokette problem vardı, telefon şarj kesiyordu. Bununla ilgili bir işlem yapılmamış. Yine şarj kesiliyor. Tak-çıkar yapmadan düzelmiyor. Tabi yine kendini tekrarlıyor.

Bu yaşadığım mağduriyet için hemen kendilerini aradım. 48 saat içerisinde size ilgili birim dönüş yapacak dendi. 48 saati geçeli 48 saat oldu. Ne arayan var, ne soran. Birdaha aradım, mail yollayın denildi. Bakalım mağduriyetimi çözebilecekler mi? Bir teknik servis nasıl çakma ve işe yaramaz parça değişimi yapabilir? Bu kabul edinilemez.

Bataryam 2. ayında şiştiğinden ötürü, soket yapılmadığından ötürü delta servise tekrar gidiyorum.
*Bu arada ek cihaz için resmiyette 10 günden fazla süren işlemler ifadesi geçiyor, delta servis ise sitesinde bu yasal sınıra takılmadan müşterilerine yardımcı olacağını yazmış. Ben bugün ekstra olarak talep ettiğim zaman veremeyeceklerini, yasal sürenin olduklarını söylediler.
 
Son düzenleme:

Shewky

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
Adım
Şevki Akdemi
Cihazım
Mi2
Yaş
32
Konum
Mersin
Katılım
24 Ekim 2016
Konular
4
Mesajlar
179
Tepkime puanı
77
Puanları
28
2 buçuk yıldır Mi5 kullanıyorum batarya sorunu hariç hiçbirini yaşamadım. Cihazımı yurtdışından almıştım. Heralde Türkiye'ye özellikle düşük kalite cihaz gönderiyor olmalılar.
Bataryayı da kendim değiştirip kullanmaya devam ediyorum son developer sürüm kullanıyorum çok şükür sıkıntım yok.

Umarım sizin Cihazdaki sorunları da en kısa sürede çözüp tarafınıza en sorunsuz şekilde ulaştırırlar

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

besiktaslikrmz

Aktif Üye
MIUI Sever
Acemi Üye
SMS Onaylı
Adım
Şafak
Cihazım
Mi9T Pro
Meslek
Öğrenci
Yaş
21
Konum
İstanbul
Katılım
6 Kasım 2017
Konular
10
Mesajlar
56
Tepkime puanı
155
Puanları
33
delta
2 buçuk yıldır Mi5 kullanıyorum batarya sorunu hariç hiçbirini yaşamadım. Cihazımı yurtdışından almıştım. Heralde Türkiye'ye özellikle düşük kalite cihaz gönderiyor olmalılar.
Bataryayı da kendim değiştirip kullanmaya devam ediyorum son developer sürüm kullanıyorum çok şükür sıkıntım yok.

Umarım sizin Cihazdaki sorunları da en kısa sürede çözüp tarafınıza en sorunsuz şekilde ulaştırırlar

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sorun yaşamamanıza sevindim. Ben de şahsen cihazımı çok titiz kullandım. Tank Kılıfı ve Kaliteli Bir Ekran Koruyucusu ile ve inanır mısınız cihazı hiç düşürmedim. Orijinal şarj aleti kullandım. Ama hiçbirşey yok iken bu sorunlar ortaya çıktı son zamanda. Ghost Screen zaten mi5'lerin kronik sorunu. Bataryanın eskimesi ve şişmesi de zaten gayet normal bir durum. Kullanım sonucunda eskiyorlar. Bakalım Delta nasıl bir hizmet vericek...
 

Shewky

Deneyimli Üye
Deneyimli Üye
MIUI Sever
Adım
Şevki Akdemi
Cihazım
Mi2
Yaş
32
Konum
Mersin
Katılım
24 Ekim 2016
Konular
4
Mesajlar
179
Tepkime puanı
77
Puanları
28
delta


Sorun yaşamamanıza sevindim. Ben de şahsen cihazımı çok titiz kullandım. Tank Kılıfı ve Kaliteli Bir Ekran Koruyucusu ile ve inanır mısınız cihazı hiç düşürmedim. Orijinal şarj aleti kullandım. Ama hiçbirşey yok iken bu sorunlar ortaya çıktı son zamanda. Ghost Screen zaten mi5'lerin kronik sorunu. Bataryanın eskimesi ve şişmesi de zaten gayet normal bir durum. Kullanım sonucunda eskiyorlar. Bakalım Delta nasıl bir hizmet vericek...
Çok teşekkür ederim umarım siz de bir daha sorun yaşamazsınız. Benim cihaz da aksine küçük kızım tarafından defalarca yere atılmıştır. Nillkin ekran koruyucu ve s line silikon kılıf ile kullanıyorum. Ghost screen ilk defa Mi5 için kronik sorun olduğunu duydum. Aslında genelde ips ekranlarda böyle sorunlar yaşanmıyor. Amoledlerin çoğunda zamanla ghost screen oluşuyor. Gerçekten şaşkınım

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Zwilling

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Muhammed
Cihazım
Samsung S20 FE
Konum
İstanbul
Katılım
3 Temmuz 2018
Konular
29
Mesajlar
1.076
Tepkime puanı
540
Puanları
128
Çok teşekkür ederim umarım siz de bir daha sorun yaşamazsınız. Benim cihaz da aksine küçük kızım tarafından defalarca yere atılmıştır. Nillkin ekran koruyucu ve s line silikon kılıf ile kullanıyorum. Ghost screen ilk defa Mi5 için kronik sorun olduğunu duydum. Aslında genelde ips ekranlarda böyle sorunlar yaşanmıyor. Amoledlerin çoğunda zamanla ghost screen oluşuyor. Gerçekten şaşkınım

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tam tersi belli marka IPS ekranlarda oluyor diye biliyorum ghost screeni. Amoledlerde ekran yanması oluyor daha çok.
 

Zwilling

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Muhammed
Cihazım
Samsung S20 FE
Konum
İstanbul
Katılım
3 Temmuz 2018
Konular
29
Mesajlar
1.076
Tepkime puanı
540
Puanları
128
Hocam cihazın hangi paneli kullandığını nerden öğreniyoruz?
ayarlar > telefon hakkında > çekirdek sürümüne peş peşe 5 6 kez tıklayın, donanım testleri açılacak. Orada "software version" yazan yere girin, biraz aşağıda "Lcm information" yazan kısımda yazar panel markası.
 

CraweL

Emekli Yönetici
Emekli Yönetici
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Osman
Cihazım
Note 8 Pro
Meslek
Öğrenci
Konum
Osmaniye
Katılım
6 Şubat 2019
Konular
461
Mesajlar
7.183
Çözümler
1
Tepkime puanı
16.901
Puanları
438
ayarlar > telefon hakkında > çekirdek sürümüne peş peşe 5 6 kez tıklayın, donanım testleri açılacak. Orada "software version" yazan yere girin, biraz aşağıda "Lcm information" yazan kısımda yazar panel markası.
Türkçe çıkıyor
Resimleri görmek için giriş yapmanız gerekmektedir.
 
Üst Alt