Normalde tahsis edilen aracın masrafı, gerekliyse otel/konaklama masrafı, çekici masrafı vs. kasko yada sigorta şirketine ait olması gerekiyor. Ancak tabiki yapılan paket neleri kapsıyor onlarında sözleşmenizde yazıyor olması gerek.
Ancak kesin bir blgim yok, umarım daha bilgili arkadaşlar yazacaktır.
Sözleşmede ikame araç bedelinin onarım masrafına ilave edilip edilmeyeceği hakkında bir ifade bulunmuyor. Diğer yandan, sigorta şirketinin yaptığı her masraf kaydediliyor olmalı. Mini onarım klozundaki şu cümlelere dikkatinizi çekmek isterim:
"Mini Onarım Hizmetimizden faydalanılması durumunda, sigortalı, bir sonraki yıl şirketimizden düzenlenecek yenileme poliçesi için uygulanacak hasarsızlık indirimine hak kazanır. Sigortalının hasarsızlık indiriminden faydalanması, yenilemenin yapıldığı şirketin uygulamasına tabidir." Bu ifadeden anladığım kadarıyla 250 liralık bir mini onarım hizmeti bile TRAMER'e işleniyor olmalı. Bir sonraki sene aynı sigorta şirketinden yenileme poliçesi düzenlenirse -sigorta şirketinin lütfetmesiyle- hasarsızlık indirimi bozulmuyor ancak farklı bir sigorta şirketinden teklif alınırken hasarsızlık indirimi geçerli olmayabilir deniliyor. Peki diğer şirket bu mini onarım masrafını nereden bilebilir? Demek ki TRAMER'e işleniyor.
Kasko poliçelerinde sunulan asistan hizmetleri, kiralık araç hizmeti, konaklama hizmeti, dava ve avukat masrafları teminatı gibi ek hizmetlerin araç onarım masrafına ilave edilip edilmediğini merak ediyorum çünkü ek hizmet bedeli sebebiyle TRAMER'e onarım bedelinden daha fazla miktarda hasar kaydı işleniyorsa alınan bu hizmetler aracın değerini dolaylı yoldan düşürüyor demektir. Hasarlı araç satılırken aynı marka hasarsız araçların satış fiyatından TRAMER kaydı kadar daha düşük fiyatla satılmak zorunda kalınıyor çünkü.