Sohbet Garanti sonrası devam eden sorun ve tüketici hk.

cptLevi

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Alper
Cihazım
Mix mi 2
Yaş
27
Konum
İstanbul
Katılım
16 Haziran 2019
Konular
19
Mesajlar
157
Tepkime puanı
53
Puanları
28
Merhabalar. Sony telefonumda 1 yıldır devam eden sorunum vardı. Isınma, donma, kamerada takılma ve Wi-Fi ağının sürekli kopması. Garanti verdikten sonra aynı sorunların devam etmesinin üzerine bir de arama problemi eklendi. Görüşme yaparken ekran siyah ekranda kalıyor telefon kapanmıyor bile. Karşı tarafın kapamasını beklemek zorunda kalıyorum. Tekrar garanti vermek yerine tüketici haklarına başvurdum. Sizce sadece 1 kere garanti görmüş olması yeter mi bu durumda? Telefonun 1.5 ay garantisi kaldı ve heyet aleyhime karar verirse bozuk telefonla kalmış olacağım, şimdi garanti verirsem yani heyet süreci sürerken, onarılıp verilirse heyetteki bilirkişi incelediğinde bir şey bulamayacak ve sorunun tekrarlaması durumda garantide bitmiş olacak. Tecrübeli kişiler yardım edebilir mi? Herkese teşekkürler.
 

Asaf04

Yârdan Uzak Aleme Daldık...
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Asaf
Cihazım
Redmi Note 6 Pr
Meslek
Öğrenci
Konum
Bursa
Katılım
3 Haziran 2017
Konular
36
Mesajlar
1.082
Tepkime puanı
366
Puanları
98
Hocam ben defalarca böyle anılarım oldu eğer ilk verişte sizden para isterlerse mesela batarya değişimi garanti dahili ama sizden para isterseler o zaman tüketici hakem heyeti lehinize karar verir.

Ama normal şartlarda 3 defa gitmesi ve sorunun tekrarı lazım

Tüketici hakem heyeti büyük ihtimalle onarım diyecek :( ama garanti de geçen süre garanti süresinden yemez yasalarda var bu telefon geldiği gibi sorun çözülmediyse hemen tekrar gönderin

Birde Sony türkiye ofisini kapattı cihaz değişimi servis vermez büyük ihtimalle para iadesi alırsın ama dediğim gibi 3 kere gidip gelmesi lazım
 

cptLevi

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Alper
Cihazım
Mix mi 2
Yaş
27
Konum
İstanbul
Katılım
16 Haziran 2019
Konular
19
Mesajlar
157
Tepkime puanı
53
Puanları
28
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Hocam ben defalarca böyle anılarım oldu eğer ilk verişte sizden para isterlerse mesela batarya değişimi garanti dahili ama sizden para isterseler o zaman tüketici hakem heyeti lehinize karar verir.

Ama normal şartlarda 3 defa gitmesi ve sorunun tekrarı lazım

Tüketici hakem heyeti büyük ihtimalle onarım diyecek :( ama garanti de geçen süre garanti süresinden yemez yasalarda var bu telefon geldiği gibi sorun çözülmediyse hemen tekrar gönderin

Birde Sony türkiye ofisini kapattı cihaz değişimi servis vermez büyük ihtimalle para iadesi alırsın ama dediğim gibi 3 kere gidip gelmesi lazım
Peki şimdi ben garantiye verdim onarılıp verildi garanti bittikten sonra tekrar sorun olursa hali hazırda tüketici hakem heyetide devam ediyor, sorun çıkar mı?
 

Metin

(:
MIUI Expert
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Metin Çınar
Cihazım
Redmi Note 8
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Katılım
27 Temmuz 2016
Konular
131
Mesajlar
5.805
Çözümler
7
Tepkime puanı
7.361
Puanları
338
Iade yada değişim hakkı için, cihazın aynı sorundan 3 kez yada 4 farklı sorundan servise gitmiş olması gerekiyor..

Serviste geçen süre garanti süresine eklendiği için, Servisten gelince kontrol edip, sorun varsa hemen tekrar göndermek iyi olur..

Cihaz servise gider gelir, baktınız sorun yok, ama garanti bittikten sonra sorun çıkarsa, Yapabileceğiniz bir şey yok.. Şansınıza kalmış hocam..

MI 4LTE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Asaf04

Yârdan Uzak Aleme Daldık...
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Asaf
Cihazım
Redmi Note 6 Pr
Meslek
Öğrenci
Konum
Bursa
Katılım
3 Haziran 2017
Konular
36
Mesajlar
1.082
Tepkime puanı
366
Puanları
98
Peki şimdi ben garantiye verdim onarılıp verildi garanti bittikten sonra tekrar sorun olursa hali hazırda tüketici hakem heyetide devam ediyor, sorun çıkar mı?

Sorun çıkmaz hocam zaten 4. Defa olursa onlar tüketici hakem heyetine gerek kalmadan iade ederler veya 4. Defa yapacak bişey yok dediler gelecek kararı bekleyin olumlu ise iyi

Olumsuz ise

3 servis raporu ile tekrar başvuru yapın (para iadesi olarak) orada size yardımcı olurlar zaten hakem heyetine bakan arkadaşlar 3-4 ay içerisinde sonuçlanır ve paranızı alırsınız (Fatura Tutarı KDV dahil)
 

cptLevi

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Alper
Cihazım
Mix mi 2
Yaş
27
Konum
İstanbul
Katılım
16 Haziran 2019
Konular
19
Mesajlar
157
Tepkime puanı
53
Puanları
28
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Cevaplar için teşekkürler. Tüketici hakları alo 175 ile yaptığım görüşmede aynı sorunun 2 kez tekrarlaması üzerine ,3 veya 4 garanti yollamayı beklemeden para iadesi talebinde bulunabilirsiniz buna hakkınız var denildi. Bakalım iş bilirkişide bitecek sanırsam
 
Üst Alt