- Adım
- Dogan
- Cihazım
- Xiaomi mi5
- Yaş
- 28
- Konum
- Sakarya
- Katılım
- 30 Aralık 2016
- Konular
- 12
- Mesajlar
- 186
- Tepkime puanı
- 56
- Puanları
- 28
Merhabalar Arkadaşlar
İlk önce sizlere şunu belirtmek isterim ki ben daha önceden Sakarya da Samsung servisinde çalışmış birisi olarak önemli bir konuda bilgi vermek istiyorum ilk öncelikle teknik servislere gönderilen cihazlar hakkında şikayetler şu şekilde madde madde olarak aciklayacagim 1.Arızalı cihaz garanti firması tarafından yapıldı denilip sorunun devam etmesi 2.Garantiye gönderilen cihazların 20 gün iş gününü geçmesi ve hala gelmedi 3.cihazın kaybolma gibi sorunlar 4.Kendinden arıza veren cihazlardan ücretli değişim talebi gibi sorunları açıklık getireceğim
1.Arızalı cihaz garanti firması tarafından yapıldı denilip sorunun devam etmesi: Öncelikle şunu söylemek istiyorum bu sorun tek ithalatçı firma garantileri yapmıyor bu sorunu bir çok cep telefon firmaların gözünden kaçabiliyor veya teknik serviste ki çalışan kişinin işi ciddiye almamasından kaynaklı veya müşterinin servise uygun bir dil ile sorunun nedenini açıklayamaması bir örnek vermek istiyorum bir kişi mi5 cihazı hakkında delta dan şikayet bildirimde bulunmuş ve müşterinin servise söylediği sorun cihazımın şarjı belli bir yüzdeden sonra kapanıyor bunun sorunu şarj soketi diye not ettiriyor teknik serviste çalışan kişi ilk önce şarj soketinin batarya ya şase yapıyor mu diye akım ölçme aleti ile kontrol eder sonra ise şarj soketini şarj a takar şarj alıp almamasını kontrol eder ve bataryada şarj olduğu halde şarjın yüzdesinin düşüp düşmediğini kontrol eder kontrol ettikleri şeyde bir problem görünmediyse cihaza güncel yazılım ı teslim eder ve sorunun çözüldüğü bildirir 1.sorunun nedeni bunlardan kaynaklıdır.
2.Garantiye gönderilen cihazların 20 gün iş gününü geçmesi: Bu sorun ile alakalı da bazı müşteriler ise günü yanlış bilmesi ilk önce 20 gün iş günü belirteyim 20 gün iş gününü haftaya böldüğümüzde haftada 5 gün olarak hesaplanır yani cumartesi ve pazar günleri sayılmaz cumartesi ve pazar günü sayılırsa 1 ay olmuş oluyor yani cihazınız 1 ay içinde gelmesi gerekmektedir en geç eğer 20 gün iş gününü geçer ise size en yakın tüketici hakem heyetine gitmek olacaktır gerekli dilekçeyi yazdığınız da ya size para iadesi sunuluyor veya cihazın sıfır gönderilmesi olur bunun da en geç 15 gün ile 40 gün arası sürmektedir.
3.Cihazın kaybolma gibi sorunlar: Garantiye gönderilen cihazların kaybolması genel olarak kargo şirketlerinden dolayı veya teknik servis çalışanların ilgisizliğinden dolayıdır bu maduriyetinizi firma karşılamaz ise gene Tüketici hakem heyetine bildirmek olacaktır ve yine size ya para iadesi veya cihazın sıfırını temin etmek olacaktır bu süre yine 15 gün ile 40 gün arasında sürmektedir.
4.Kendinden arıza veren cihazlardan ücretli değişim talebi: Burada ise genel anlamda olmasının sebebi ufak bir ezik veya darbe den dolayı kullanıcı hatalı bir sebebi olarak görünmektedir ve bunu tüm firmalar uygular cihazda darbe yok örnek anakart kendiliğinden sustu bilmeden cihaza farklı yazılım yüklenmesinden veya sizden dolayı virüs bulaşması durumunda garanti firması kullanıcı hatası olarak belirtir o yüzden ya ücretli cihaz değişimi sunar veya değişecek parçanın fiyatını isterler.
Not: Burada açıklamada ki sebebim ithalatçı firmaların küçük düşürülmesinin sebebidir o yüzden bu sorunlar tek ithalatçı firma kardan kaynaklanmıyor Samsung gibi firmalarda bu hataları yapabiliyorlar ve ya müşteri nin sorunu tam olarak belirtememesinden kaynaklıdır.
İlk önce sizlere şunu belirtmek isterim ki ben daha önceden Sakarya da Samsung servisinde çalışmış birisi olarak önemli bir konuda bilgi vermek istiyorum ilk öncelikle teknik servislere gönderilen cihazlar hakkında şikayetler şu şekilde madde madde olarak aciklayacagim 1.Arızalı cihaz garanti firması tarafından yapıldı denilip sorunun devam etmesi 2.Garantiye gönderilen cihazların 20 gün iş gününü geçmesi ve hala gelmedi 3.cihazın kaybolma gibi sorunlar 4.Kendinden arıza veren cihazlardan ücretli değişim talebi gibi sorunları açıklık getireceğim
1.Arızalı cihaz garanti firması tarafından yapıldı denilip sorunun devam etmesi: Öncelikle şunu söylemek istiyorum bu sorun tek ithalatçı firma garantileri yapmıyor bu sorunu bir çok cep telefon firmaların gözünden kaçabiliyor veya teknik serviste ki çalışan kişinin işi ciddiye almamasından kaynaklı veya müşterinin servise uygun bir dil ile sorunun nedenini açıklayamaması bir örnek vermek istiyorum bir kişi mi5 cihazı hakkında delta dan şikayet bildirimde bulunmuş ve müşterinin servise söylediği sorun cihazımın şarjı belli bir yüzdeden sonra kapanıyor bunun sorunu şarj soketi diye not ettiriyor teknik serviste çalışan kişi ilk önce şarj soketinin batarya ya şase yapıyor mu diye akım ölçme aleti ile kontrol eder sonra ise şarj soketini şarj a takar şarj alıp almamasını kontrol eder ve bataryada şarj olduğu halde şarjın yüzdesinin düşüp düşmediğini kontrol eder kontrol ettikleri şeyde bir problem görünmediyse cihaza güncel yazılım ı teslim eder ve sorunun çözüldüğü bildirir 1.sorunun nedeni bunlardan kaynaklıdır.
2.Garantiye gönderilen cihazların 20 gün iş gününü geçmesi: Bu sorun ile alakalı da bazı müşteriler ise günü yanlış bilmesi ilk önce 20 gün iş günü belirteyim 20 gün iş gününü haftaya böldüğümüzde haftada 5 gün olarak hesaplanır yani cumartesi ve pazar günleri sayılmaz cumartesi ve pazar günü sayılırsa 1 ay olmuş oluyor yani cihazınız 1 ay içinde gelmesi gerekmektedir en geç eğer 20 gün iş gününü geçer ise size en yakın tüketici hakem heyetine gitmek olacaktır gerekli dilekçeyi yazdığınız da ya size para iadesi sunuluyor veya cihazın sıfır gönderilmesi olur bunun da en geç 15 gün ile 40 gün arası sürmektedir.
3.Cihazın kaybolma gibi sorunlar: Garantiye gönderilen cihazların kaybolması genel olarak kargo şirketlerinden dolayı veya teknik servis çalışanların ilgisizliğinden dolayıdır bu maduriyetinizi firma karşılamaz ise gene Tüketici hakem heyetine bildirmek olacaktır ve yine size ya para iadesi veya cihazın sıfırını temin etmek olacaktır bu süre yine 15 gün ile 40 gün arasında sürmektedir.
4.Kendinden arıza veren cihazlardan ücretli değişim talebi: Burada ise genel anlamda olmasının sebebi ufak bir ezik veya darbe den dolayı kullanıcı hatalı bir sebebi olarak görünmektedir ve bunu tüm firmalar uygular cihazda darbe yok örnek anakart kendiliğinden sustu bilmeden cihaza farklı yazılım yüklenmesinden veya sizden dolayı virüs bulaşması durumunda garanti firması kullanıcı hatası olarak belirtir o yüzden ya ücretli cihaz değişimi sunar veya değişecek parçanın fiyatını isterler.
Not: Burada açıklamada ki sebebim ithalatçı firmaların küçük düşürülmesinin sebebidir o yüzden bu sorunlar tek ithalatçı firma kardan kaynaklanmıyor Samsung gibi firmalarda bu hataları yapabiliyorlar ve ya müşteri nin sorunu tam olarak belirtememesinden kaynaklıdır.