Bağımsızlık naraları hikayedir, redmi ile kardeş kardeş mi, diyorsunuz Hocam
Hocam sadece yönetim ayrıldı, yoksa şirketin ayrılma gibi bir durumu yok. Marka olmuş oldu. Cola/Fanta/Cappy hesabı sonuçta hepsi yine Coca-cola company.
Bunun kısmen nedeni ve Xiaomi'nin aklındaki planlar geçenlerde bazı medyalar da anlatıldı, tartışıldı.
Xiaomi şirketi artık f/p işinden premium işine geçmek istiyor. Bunu yapabilmek içinde f/p müşterilerini kaybetmeden premium müşteriler kazanmak. Bunun içinde marka ayırmak şart, çünkü adam çıkıp yarın bir modeline 700-900 dolar istediğinde müşteriler "sen kimsin yea" diyecekler. Mi serisini global de premium sınıfına sokmaya çalışacaklar, Redmi serisini de Asyada premium sınıfına sokmaya çalışacaklar, Poco serisininde aradaki kaçak/göçek f/p müşterilerini elde tutmaya yönelik işlerini sürdüreceği düşünülüyor.
Müşterileri sınıflandıracaklar fiyatları ve kaliteyide ona göre ayarlayacaklar kısaca.
Geçen bir mesajımda da belirtmiştim, Oneplus, Oppo, Realme gibi yapmak istiyorlar.
Oppo paralı müşterilere hitap ediyor
Realme f/p müşterilerine hitap ediyor
Oneplus genel kitleyi elinde tutmaya çalışıyor
Sonuca bakarsak üçü de farklı marka fakat aynı şirkete bağlılar.
Şimdi Redmi ve Poco ile milleti sakin tutarken Mi markasında fiyatları körükleyecekler. Gidişat nasıl olur bilmiyorum fakat. Giriş seviyesi bir yazılım ve geliştirici ekibiyle şu durumda premium bir markaya oynaması pek iyi sonuçlar vermeyecek gibi duruyor benim açımdan. Adam bir Mi telefona 700-900 dolar verirse, Apple, Samsung, Oneplus markalarından beklediğini beklerler sonuçta ancak ben şuanki haliyle bunu karşılayabileceğini göremiyorum.
Piyasa artık zorlaştı, genel donanımlar neredeyse eşitlendi, işler ince ayrıntılara, kullanıcı deneyimlerine kaldı. Xiaomi'nin şimdiye kadar oynadığı "son en güçlü/yeni donanım silahı" etkisini kaybediyor. Bakalım işin içinden nasıl çıkacak.