- Adım
- Mevlüt
- Cihazım
- Mi6 64
- Konum
- Sivas
- Katılım
- 27 Haziran 2015
- Konular
- 65
- Mesajlar
- 377
- Tepkime puanı
- 52
- Puanları
- 43
Faydalı Olacağını Düşündüğüm Bir Konuyu Paylaşıyorum. Bizim Sipariş Ettiğimiz Kargo Firmasının Dışında Kargo Firması İle Gönderildiğinde Tam Para İade Alma İmkanı %90 İhtimalle.
1-) Ekranın Fotoğraflarını Yap Ve Bu Yazıyı Altına Ekle :
He cheated on cargo submissions, I can not find the product I want my money back.
Örnek Ekran Alıntısı :
Bunun gibi iki sayfayıda yan yana getirerek benim istediğim kargo firması ve satıcının gönderdiği kargo firması olarak yazın üzerine.
2-) Satıcı cevap verecek.(Biz Gönderdik Falan vs.)
3-) Cevap yazmadan direk olarak ''Escalate Dispute'' Aç
4-) Escalate Dispute Açtıktan Sonra Yazışma Sayfasında 'System' diye bir kişi girecek araya. (1 Hafta Kadar Sürebilir) Bu şahış Aliexpress yetkilisidir ve 2 tarafada durumu anlatması için süre tanır.
5-) Ekran Resmini Tekrar Ekle :
Seller is liar. For more profit. Sent with different cargo. (Bizim istedigim kargo firmanin adi yazilacak) instead of sending send for (saticinin gonderdigi kargo firmasinin ismi yazilacak) I demand all the money.
Yazın ve sonuçlanmasını bekleyin. Birşeyleri yanlış yapmadıysanız eğer %90 paranız iade edilir. (Miktar Farketmez İster 1 Dolar İsterse 90 Dolar Olsun)
Bunu yapmamızdaki amaç satıcının bizi keriz görüp ucuz yollardan daha fazla kâr elde etmek istemelerinin önüne geçmek. Çinliler, müşterileri aldatarak para iadesi almazlar, uğraşmazlar , durumu anlamazlar diye ucuz yollardan takipsiz(kaybolma riski çok yüksek) kargolara veriyorlar.
Örnek verirsek : 10 Dolarlık kulaklık sipariş verdik. Sipariş esnasında 'China Post Registered Air Mail' olarak verdik. (Kargo ücretsiz yazdığına bakmayın, kutunun büyüklüğüne göre kargo parası ürünün üzerine ekleniyor.) Lakin satıcı bize takipsiz olan bir kargo firması ' Seller Shipping Method' ile gönderirse bu işlemleri yapıp kaç dolar olursa olsun paranızın tamamını almanız %90 ihtimalle gerçekleşir.
Takipli Kargolar :
1-) China Post Registered Air Mail
2-) Singapore Post
3-) Aliexpress Standart Shipping
4-) Hong Kong Post
5-) China Post Small Packet Plus
5. Maddeki kargo firması satıcıdan teslim alırken takipsiz olarak veriyor takip kodunu satıcıya. 3-4 gün sonra aslında satıcının kargo firmasını arayarak takipli kodu sisteme girip güncellemesi gerekirken hiçbir satıcı yapmıyor. Siz bu firmadan sipariş ettiğiniz taktirde 3-4 gün sonra satıcıdan takipli kodunu isteyiniz. Vermezse, uğraşmak istemezse adımları tek tek uygulayın zaten zora gelince direk size takip numarası atar. Kodu istediğinizde ayrıca yazışmaya bunuda ekleyin ingilizce olarak. 1 yıldız vereceğinizi ve satıcıyı kötüleyeceğinizi söyleyin. Bunu göze alamayacağı için takipli numarasını firmayı arayıp size mesaj yoluyla bildirirler.
Önemli NOT : Bu 5 Kargo Firması Takipli Geliyor. Yani kaybolsa bile para iadesini kolay alırsınız. Ama diğer türlü Takipsiz olarak gelirse Türkiye'ye girene kadar takip ediliyor. Girdikten sonra kaybolursa para iadesi almanız zorlaşıyor. O yüzden bu adımları Türkiye'ye girmeden uygulamanızda fayda var. Satıcı Türkiye'ye girdiğini anlarsa size mesaj atar ve PTT ile irtibata geçmenizi söyler. Tabiki PTT de yardımcı olmadığı için daha doğrusu takip numarasını PTT nin sistemine uymadığı için onlarda bilmiyor nerede olduğunu.
Resimli Anlatım :
1. Adım : 'Tartışma Aç' Butonuna Tıklayın
2. Adım : Did you receive your package? ( Paket Elinize Geçtimi)
Hayır diyoruz yani NO.
3. Adım : Please select your problem? (Sorununuz nedir dispute açmanızdaki amaç nedir?)
- Logistics tracking problem işaretliyoruz ( Gönderimde Sorun Var) işaretliyoruz
-- No tracking information ( Takip Edilemiyor) işaretliyoruz
2. Şeceneğe Full Refund Diyoruz (Tam Para İadesi)
4. Adım : Please write your request detail ( Sorununuzu Yazın)
'' He cheated on cargo submissions, I can not find the product I want my money back. '' yazıyoruz ve ekran alıntısını alttaki + işaretine tıklayıp ekliyoruz.
5. Adım : Bu sayede dispute (anlaşmazlık) açılıyor.
Modify : Düzenle
Cancel Dispute : Anlaşmazlığı Kapat
6. Adım :
-Bu Benim Açtığım Dispute'nin İlk Hali
-- Bu Satıcının Bana Cevabı :
--- Satıcının Cevabının Hemen Ardından 'Escalate Dispute' Açtım
---- Araya 4 Gün Sonra Aliexpress'ten Yetkili Girdi ve iki tarafında durumu anlatmasını istiyor.
----- Cevap Olarak bunu yazın ve ilk başta dispute açarken eklediğimiz ekran alıntısını bir daha ekleyin.
------ Ve mutlu son satıcı parayı iade etti.
1-) Ekranın Fotoğraflarını Yap Ve Bu Yazıyı Altına Ekle :
He cheated on cargo submissions, I can not find the product I want my money back.
Örnek Ekran Alıntısı :
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
Bunun gibi iki sayfayıda yan yana getirerek benim istediğim kargo firması ve satıcının gönderdiği kargo firması olarak yazın üzerine.
2-) Satıcı cevap verecek.(Biz Gönderdik Falan vs.)
3-) Cevap yazmadan direk olarak ''Escalate Dispute'' Aç
4-) Escalate Dispute Açtıktan Sonra Yazışma Sayfasında 'System' diye bir kişi girecek araya. (1 Hafta Kadar Sürebilir) Bu şahış Aliexpress yetkilisidir ve 2 tarafada durumu anlatması için süre tanır.
5-) Ekran Resmini Tekrar Ekle :
Seller is liar. For more profit. Sent with different cargo. (Bizim istedigim kargo firmanin adi yazilacak) instead of sending send for (saticinin gonderdigi kargo firmasinin ismi yazilacak) I demand all the money.
Yazın ve sonuçlanmasını bekleyin. Birşeyleri yanlış yapmadıysanız eğer %90 paranız iade edilir. (Miktar Farketmez İster 1 Dolar İsterse 90 Dolar Olsun)
Bunu yapmamızdaki amaç satıcının bizi keriz görüp ucuz yollardan daha fazla kâr elde etmek istemelerinin önüne geçmek. Çinliler, müşterileri aldatarak para iadesi almazlar, uğraşmazlar , durumu anlamazlar diye ucuz yollardan takipsiz(kaybolma riski çok yüksek) kargolara veriyorlar.
Örnek verirsek : 10 Dolarlık kulaklık sipariş verdik. Sipariş esnasında 'China Post Registered Air Mail' olarak verdik. (Kargo ücretsiz yazdığına bakmayın, kutunun büyüklüğüne göre kargo parası ürünün üzerine ekleniyor.) Lakin satıcı bize takipsiz olan bir kargo firması ' Seller Shipping Method' ile gönderirse bu işlemleri yapıp kaç dolar olursa olsun paranızın tamamını almanız %90 ihtimalle gerçekleşir.
Takipli Kargolar :
1-) China Post Registered Air Mail
2-) Singapore Post
3-) Aliexpress Standart Shipping
4-) Hong Kong Post
5-) China Post Small Packet Plus
5. Maddeki kargo firması satıcıdan teslim alırken takipsiz olarak veriyor takip kodunu satıcıya. 3-4 gün sonra aslında satıcının kargo firmasını arayarak takipli kodu sisteme girip güncellemesi gerekirken hiçbir satıcı yapmıyor. Siz bu firmadan sipariş ettiğiniz taktirde 3-4 gün sonra satıcıdan takipli kodunu isteyiniz. Vermezse, uğraşmak istemezse adımları tek tek uygulayın zaten zora gelince direk size takip numarası atar. Kodu istediğinizde ayrıca yazışmaya bunuda ekleyin ingilizce olarak. 1 yıldız vereceğinizi ve satıcıyı kötüleyeceğinizi söyleyin. Bunu göze alamayacağı için takipli numarasını firmayı arayıp size mesaj yoluyla bildirirler.
Önemli NOT : Bu 5 Kargo Firması Takipli Geliyor. Yani kaybolsa bile para iadesini kolay alırsınız. Ama diğer türlü Takipsiz olarak gelirse Türkiye'ye girene kadar takip ediliyor. Girdikten sonra kaybolursa para iadesi almanız zorlaşıyor. O yüzden bu adımları Türkiye'ye girmeden uygulamanızda fayda var. Satıcı Türkiye'ye girdiğini anlarsa size mesaj atar ve PTT ile irtibata geçmenizi söyler. Tabiki PTT de yardımcı olmadığı için daha doğrusu takip numarasını PTT nin sistemine uymadığı için onlarda bilmiyor nerede olduğunu.
Resimli Anlatım :
1. Adım : 'Tartışma Aç' Butonuna Tıklayın
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
2. Adım : Did you receive your package? ( Paket Elinize Geçtimi)
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
Hayır diyoruz yani NO.
3. Adım : Please select your problem? (Sorununuz nedir dispute açmanızdaki amaç nedir?)
- Logistics tracking problem işaretliyoruz ( Gönderimde Sorun Var) işaretliyoruz
-- No tracking information ( Takip Edilemiyor) işaretliyoruz
2. Şeceneğe Full Refund Diyoruz (Tam Para İadesi)
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
4. Adım : Please write your request detail ( Sorununuzu Yazın)
'' He cheated on cargo submissions, I can not find the product I want my money back. '' yazıyoruz ve ekran alıntısını alttaki + işaretine tıklayıp ekliyoruz.
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
5. Adım : Bu sayede dispute (anlaşmazlık) açılıyor.
Modify : Düzenle
Cancel Dispute : Anlaşmazlığı Kapat
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
6. Adım :
-Bu Benim Açtığım Dispute'nin İlk Hali
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
-- Bu Satıcının Bana Cevabı :
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
--- Satıcının Cevabının Hemen Ardından 'Escalate Dispute' Açtım
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
---- Araya 4 Gün Sonra Aliexpress'ten Yetkili Girdi ve iki tarafında durumu anlatmasını istiyor.
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
----- Cevap Olarak bunu yazın ve ilk başta dispute açarken eklediğimiz ekran alıntısını bir daha ekleyin.
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir
------ Ve mutlu son satıcı parayı iade etti.
Görselleri görebilmek için kayıt olmanız gerekmektedir