Soru 16:9 Ekran ve 18:9 Ekran?

TeAmo

Premium Üye
Premium Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Ali
Cihazım
Redmi K20 Pro
Meslek
Turkcell
Yaş
25
Konum
Konya
Katılım
19 Aralık 2018
Konular
69
Mesajlar
1.224
Forum puanı
1.095
Puanları
138
Yüklü Rom ve Versiyon Numarası
Xiaomi eu 9.5.9 beta
Telefon Modeli
Mi 8
Bootloader Kilidi
Açık
Arkadaşlar değişik bir soru kafama takıldı.
2 sene önceye kadar telefonlar 16:9 Ekran ölçüsü ile çıkarken günümüzdeki telefonlar(bkz mi 8) 18:9 ölçü ile çıkıyor. Daha ince ve uzun yapıda.

İki cihaz ile aynı anda pub g açtığımız zaman ikisi de tam ekran açıyor. Bu başka bir oyunda olabilir.
Şimdi sorum şu. Bizim mi 8 oyunun görüntüsünü aşağıdan yukarıdan mi kırpıyor? Yoksa bizim ki orjinal onlar mi yandan kırpıyor.
Daha açık şekilde soracak olursam iki ekran ölçüsüne sahip telefon ile yan yana pub g açtığımız zaman, hangimizin ekranında daha fazla alan görünüyor. Görüntüden kırpan hangisi?
 

teyubesk

Usta Üye
Usta Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Onur
Cihazım
Xiaomi Mi 8 SE
Yaş
27
Konum
İstanbul
Katılım
7 Mayıs 2015
Konular
6
Mesajlar
250
Forum puanı
183
Puanları
58
18:9 daha geniş bi görüntü sunar
Şu resimdeki ornekle daha iyi anlayabilirsiniz farkı
You must be registered for see images attach
 

TeAmo

Premium Üye
Premium Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Ali
Cihazım
Redmi K20 Pro
Meslek
Turkcell
Yaş
25
Konum
Konya
Katılım
19 Aralık 2018
Konular
69
Mesajlar
1.224
Forum puanı
1.095
Puanları
138
İşte bu oyunda kırpan hangisi oluyor? :)
 

Burakalpsen

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Burak
Cihazım
Xiaomi Mi 6
Yaş
22
Konum
İstanbul
Katılım
25 Şubat 2018
Konular
8
Mesajlar
90
Forum puanı
66
Puanları
18
İşte bu oyunda kırpan hangisi oluyor? :)
Görüntüden kırpmak gibi birşey yok hocam. Mi8 de daha geniş görüntüleniyor oyun. Sabit bir formatı yok ilerde gelir 20:9 ekran onda dahada geniş görünür. Olmaz da 16:12 tarzı daha kalın yapıda bir telefon çıksaydı onda da daha uzun görünürdü. Sabit formatlı bir video değil ki bu kırpmak olsun :)
Bu şekilde gta5 oynamak gibi. Normalde ortadaki ekrandaki görüntü standart olan hali. Ek ekranlar ile boyut uzuyor daha geniş görüntü geliyor.
Resimleri görmek için kayıtlı olmalısınız
 

TeAmo

Premium Üye
Premium Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Ali
Cihazım
Redmi K20 Pro
Meslek
Turkcell
Yaş
25
Konum
Konya
Katılım
19 Aralık 2018
Konular
69
Mesajlar
1.224
Forum puanı
1.095
Puanları
138
Görüntüden kırpmak gibi birşey yok hocam. Mi8 de daha geniş görüntüleniyor oyun. Sabit bir formatı yok ilerde gelir 20:9 ekran onda dahada geniş görünür. Olmaz da 16:12 tarzı daha kalın yapıda bir telefon çıksaydı onda da daha uzun görünürdü. Sabit formatlı bir video değil ki bu kırpmak olsun :)
Bu şekilde gta5 oynamak gibi. Normalde ortadaki ekrandaki görüntü standart olan hali. Ek ekranlar ile boyut uzuyor daha geniş görüntü geliyor.
Resimleri görmek için kayıtlı olmalısınız
Hocam çok iyi anlatmışsın. Yani pub g de iki ekrandada mi 8 de daha geniş görüntü görüyoruz. Doğru mu anladım?
 

Burakalpsen

Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Burak
Cihazım
Xiaomi Mi 6
Yaş
22
Konum
İstanbul
Katılım
25 Şubat 2018
Konular
8
Mesajlar
90
Forum puanı
66
Puanları
18
Hocam çok iyi anlatmışsın. Yani pub g de iki ekrandada mi 8 de daha geniş görüntü görüyoruz. Doğru mu anladım?
Aynen öyle :) Ultra geniş açı fotoğraf çeken telefon ile normal çeken gibi düşün. Ekran uzadığı için standart olana oranla daha geniş bir alanı görüyorsun.
 

TeAmo

Premium Üye
Premium Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Ali
Cihazım
Redmi K20 Pro
Meslek
Turkcell
Yaş
25
Konum
Konya
Katılım
19 Aralık 2018
Konular
69
Mesajlar
1.224
Forum puanı
1.095
Puanları
138
Aynen öyle :) Ultra geniş açı fotoğraf çeken telefon ile normal çeken gibi düşün. Ekran uzadığı için standart olana oranla daha geniş bir alanı görüyorsun.
Tamamdır teşekkür ederim :)
 

Emumaster

Tecrübeli Üye
Tecrübeli Üye
MIUI Sever
Adım
Rüstem
Cihazım
Mi 6
Yaş
38
Konum
osaka
Katılım
31 Ağustos 2018
Konular
21
Mesajlar
239
Forum puanı
272
Puanları
78
Oyunun çözünürlük desteği varsa kırpma söz konusu olmaz.

Kırpma olayı video izlerken olur. Video 16:9 olarak encode edilmiştir 18:9 formatını kullanan kişi genişletme yaptığında üst ve alt kısımlar kırpılır.
 

TeAmo

Premium Üye
Premium Üye
Elit Üye
MIUI Sever
SMS Onaylı
Adım
Ali
Cihazım
Redmi K20 Pro
Meslek
Turkcell
Yaş
25
Konum
Konya
Katılım
19 Aralık 2018
Konular
69
Mesajlar
1.224
Forum puanı
1.095
Puanları
138
Oyunun çözünürlük desteği varsa kırpma söz konusu olmaz.

Kırpma olayı video izlerken olur. Video 16:9 olarak encode edilmiştir 18:9 formatını kullanan kişi genişletme yaptığında üst ve alt kısımlar kırpılır.
Demek istediğim kırpma değil de hangisinde daha fazla alanı görüyoruz gibi bir soruydu hocam
 
Üst Alt