Kısa süre içerisinde hayatımızın bir çok alanında bizlerin karşısına çıkan ürünleriyle adından söz ettiren Çin’li üretici Xiaomi her alandaki başarısını elbette çıkış noktası olan Mobil cihaz pazarında da sürdürüyor. Geçtiğimiz yıl akıllı telefon pazarı dünya genelinde küçülürken Hindistan’da ise pazar %10 büyüme gösterdi. Pastanın kaymağını yiyen firma ise yine Xiaomi oldu.

Hindistan merkezli olarak POCO markasını kuran Hindistan’da fabrikalar açıp yatırımlar yapan firma tüm bu yatırımlarının meyvesini yemeye başlamış gibi duruyor. Xiaomi 2018 yılında Hindistan’da %59.6 büyüme gösterdi ve 41 Milyon telefon satarak pazar payını %29.9 seviyelerine çıkardı. Hindistan fiyat performans odaklı cihazların rağbet gördüğü dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi olarak dikkat çekiyorken Çin’li üreticilerin buradaki başarısı Samsung Apple gibi firmalara tırnak yedirmeye başlamıştır diye düşünüyorum.

Samsung Xiaomi’nin ardından 35 Milyon telefon satışı ile pazar payı olarak ikinci sırada yer alırken kardeş firmalar Vivo ve OPPO üç ve dördüncü sırayı paylaşıyorlar. Beşinci sırada yerel üretici Micromax bulunuyorken Apple Huawei Sony gibi devler diğer kısmında kendilerine yer bulmuş gibi duruyor.